Alla inlägg under april 2011

Av Nina - 25 april 2011 11:26

Har haft en helbra påskhelg. Anton kom hit och hälsade på för första gången sedan han flyttade ner till Borås och började jobba, så det var inte dumt att ses igen. På torsdag kväll tog vi det bara lugnt, åt gott, pratade av oss och såg på tv. På fredagen passade vi på att åka till Östa för att se hur det såg ut. Jag åker ju förbi avfarten ofta i jobbet och det sägs att det ska vara fint. Det är en halvö i dalälven som blivit nationalpark och det var mysigt att sitta där i solen och värmen, gå längs stranden och titta på vattnet. Kasta lite macka. Dit ska jag garanterat åka och sola lite efter jobbet om det fortsätter vara lika varmt tills jag slutar i Heby.


På lördagen åkte vi till Stockholm och såg Dylan Moran's stand-up show yeah, yeah på cirkus. Kul för vi har nog sett "Black books"-serien hur många gånger som helst. Anton hörde på radio i bilen på väg upp att han skulle komma till Sverige så vi bestämde ungefär samma dag. Kul var det (även om jag saknade textremsorna lite) och mysigt på cirkus, här kunde man ju se honom på ganska nära håll och inte som när vi såg Eddie Izzard i Göteborg. Han var bara en prick i fjärran. Alla bibliotekarier har nog en liten Bernard inom sig i alla fall så jag skrattade gott. :)


dylanmoran.com


I söndags var vi hem till Kyna, åt pizza och fikade med pappa. Sen tog vi årets första roddtur i Ösjön och fick både sol, vattenglitter och lite armträning. Det är inte alls dumt med långhelg speciellt inte i det här toppenvädret. Hoppas ni alla har haft en lika fin påsk!


/Nina 

Av Nina - 14 april 2011 07:50

På tal om att vara händig om fötterna...

Imorse var jag inte så pigg och mätandes antalet skedar till morgonkaffet kom jag på mig själv med en ny metod.

Mäter upp och räknar skedar enligt systemet måndag... tisdag... onsdag... kommer till torsdag innan jag stannar upp och kommer på vad jag gör.

Brukar förvisso ha sju skedar i kaffet men ändå. Då är man lite knasig i skallen.

Fick åter igen skratta en liten stund åt mig själv och kaffet blev faktiskt lika gott ändå. :) 

Av Nina - 11 april 2011 07:59

Tänk om det kunde bli sol och varmt igen så att man kunde prommenera runt hemma hos mamma och pappa i trädgården utan att bylta på sig en massa kläder. Barfota skulle man så klart vara sådär så att det sticks under fötterna nere vid sjön precis innan man är framme och kan stoppa ner dem i vattnet. Värmen skulle dallra i luften medan en och annan vind friskade upp det hela. Sulle cykla till Ornäs för att köpa glass och sen skynda sig tillbaka för att slänga sig i det svala blå igen. På kvällen skulle man ta en tur med tysta årtag över spegelblankt och höra storlomen ropa så det ekar över vattnet. Sen skulle man sitta och kura på vernadan med gott och tända ljus. Prata aldeles för länge om ingenting och se storbåten med tjo och tjim och alla lanternorna glida förbi och sen lämna allt tyst igen. Åh, om det ändå ändå vore sommar nu!   

  

Av Nina - 8 april 2011 09:55

Har ju haft en svullnad på halsen ett tag och i tisdgas svullnade det upp och blev jätte stort därför fick jag åka till vårdcentralen och sen sjukhuset i Västerås igår för att kolla upp det. Visade sig att det var en förstorad lymfkörtel som svullnat upp och att det nu dessutom blivit inflamerat. Så jag har blivit sjukskriven tills jag ska på återbesök på måndag och ska äta medeciner nu över helgen.


Så nu sitter jag här under morgonens första sjukskrivna timmar och funderar över vad jag ska göra med min tid. Det känns enormt frusterarande att inte få gå till jobbet när jag vet att jag behövs där och att det finns massor att göra. Men jag förmodar att det är viktigt att jag vilar nu i helgen så att pillren kan verka. Vad gör man hemma en hel dag när frukosten är avklarad och katten gått och laggt sig för sig förmiddagslur? Känner mig fruktansvärt rastlös, men jag kanske kan småstäda lite utan att det gör något, eller läsa lite? Tack och lov så känns det bättre idag. Det är fortfarande lika svullet men det spänner i alla fall inte lika mycket. Nu kan jag vrida på huvudet igen utan att det gör ont. Hoppas verkligen att penicillinet hjälper så jag slipper otrevligheter hos doktorn på måndag.

Av Nina - 3 april 2011 20:39

Fick besök i helgen av Moa, Lina och Linas Tanja.  Var kul att se dem igen och att få lite avbrott i vardagen. Vi fikade pratade och drack kaffe i massor. Sen var vi och provade alla klätterställningar och gungor i Salas jätte lekpark. Vi var nog mer roade av att klättra och leka än Tanja som spanade efter lekkamrater i kikaren hon fastnade för. Filmkväll med ostbricka och vindruvor hann vi också med. Tack för en en trevlig helg tjejer!


 

   

Ovido - Quiz & Flashcards