Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Jag vill ha sommar nu!

Av Nina - 11 april 2011 07:59

Tänk om det kunde bli sol och varmt igen så att man kunde prommenera runt hemma hos mamma och pappa i trädgården utan att bylta på sig en massa kläder. Barfota skulle man så klart vara sådär så att det sticks under fötterna nere vid sjön precis innan man är framme och kan stoppa ner dem i vattnet. Värmen skulle dallra i luften medan en och annan vind friskade upp det hela. Sulle cykla till Ornäs för att köpa glass och sen skynda sig tillbaka för att slänga sig i det svala blå igen. På kvällen skulle man ta en tur med tysta årtag över spegelblankt och höra storlomen ropa så det ekar över vattnet. Sen skulle man sitta och kura på vernadan med gott och tända ljus. Prata aldeles för länge om ingenting och se storbåten med tjo och tjim och alla lanternorna glida förbi och sen lämna allt tyst igen. Åh, om det ändå ändå vore sommar nu!   

  

 
 
Ingen bild

hanna

11 april 2011 10:04

och åka till tuppö!
vi måste försöka slå slag i saken denna sommar!

Nina

11 april 2011 15:48

Ja, det tycker jag. Nu har ju mamma och pappa skaffat plasteka också så nu kan inget hindra oss. :)

 
Jen

Jen

11 april 2011 13:54

Guud så skönt det låter. Vill med ha sommar å sol å värme! Fransson hörde av sig igår och hon skulle prata med dig om när det är dags att ses:)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

11 april 2011 15:47

Ja eller hur! Jo jag fick meddelande av Nina. Hon kunde mitten eller slutet av maj. Jag måste förmodligen jobba antingen den 14 eller 28e maj eftersom jag blev sjuk nu när det var min helg. Ska kolla på jobbet imorgon vilken helg det blir annars borde det funka vilken helg som. Sen är det ju Ullared med och hur vi ska få det att klaffa. Anton ska i alla fall träffa och göra upp om lägenheten i veckan så då kanske jag får lite bättre koll. Krånglar som vanligt. :P Krams

 
MoaPoa

MoaPoa

12 april 2011 23:03

Låter gudomligt skönt med sommar nu! Kommer osökt att tänka på våra sommar-äventyr med tjejorna hemma hos din familj i Ornäs... :) Hoppas halsen mår bättre också? Kram, kram

http://www.mittlivsommoapoa.blogg.se

Nina

13 april 2011 16:46

Ja det var tider det! Kanske vore det dax surfingkurs del 2. ;) Ska få veta snart vad det är för vajsing med halsen det är fortfarande svullet. Dock har jag slutat ta penicillin och får gå till jobbet igen. :D
Kams krams

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards