Alla inlägg under november 2009

Av Nina - 19 november 2009 21:11

Ikväll när jag skulle till biblioteket för att jobba lite var julbelysningen tänd över hela stan och ännu mysigare var det när det blivit riktigt mörkt och jag var påväg hem. Väl hemma möts jag av Anton som står och lagar risgrynsgröt så nu blir det juligt på riktigt. Det var till och med någon som redan hängt upp julgardinerna i fönstret till en lägenhet. Jag har väl inte missat något? Det är väl fortfarande November eller? Mysigt, men man är ju lite rädd att julkänslan ska försvinna innan det är dags. Det är så mycket jag måste göra också innan julen så nu börjar julstressen att komma också. Allt är precis i sin ordning.  

Av Nina - 9 november 2009 08:41

Har väl snart varit utan dusch i två veckor nu p.g.a en vattenläcka och jag börjar vänja mig så smått vid att bli väckt vid sju för att med sömnmosigt ansikte släppa in olika sorters hantverkare i lägenheten. Katterna har däremot inte riktigt funnit sig i situationen  den ene jamar högt i protest och den andra trycker under soffan eller ute på balkomgrn hela dagen. Men så när det blir tyst... När hantverkarna är ute för sitt morgon kaffe....


Barabam!...vem äger det heliga landet av skolgatan 14:s toalett?    



Av Nina - 3 november 2009 10:27

Har idag gjort min första inlämning i Svenska för lärare med inriktning på tidigare åldrar. En portfolio skulle det tydligen vara. Jag täckte vål inte mer på det utan antog att det var en vanlig papperskopia av arbetet som skulle in. Gissa om jag bedrog mig!

Mina klasskamrater hade varit väldigt kreativa och köpt mappar och pärmar. Endel var prydda med klistermärken och fina bilder. Jag kanske borde ha anat att minimikravet var en pärm när de skickade ut mejlet om att man kunde ställa portfolion i hyllan under dagen. Så nu inväntar jag att en kompletering kommer vinandes några veckor framöver. Men då ska de få fluff, guldsnören och paljetter, gärna små som är fastklistrade så där lagom bra så att det ligger över hela golvet så fort pärmen öppnas.

Ja jag vet, nu är jag småsinnt men jag hade gärna pysslat lite med ett fint omslag på mitt arbete. Hämndaktionen liksom bara ploppade upp i mitt huvud i form av en extremt överpysslad portfolio. Och jag kan inte släppa tanken!

Ovido - Quiz & Flashcards