Alla inlägg under mars 2011

Av Nina - 28 mars 2011 21:31

Undra om jag var febertrött när jag skrattade hejdlöst åt migsjälv i lördags?

Jag pratade i telefon med Anton som höll på att sparka en av Livias bollar mot en dörr inne. Han sa något i stil med mål och mål igen osv. och så utbrister jag imponerat "vilken tur att du är så duktig, själv har jag ju aldrig varit så händig med fötterna".


Sen går det några sekunder innan jag börjar skratta hejdlöst ör uttrycket "händig om fötterna". Måste erkänna att jag skrattade åt mig själv långt efter att vi laggt på. 

Av Nina - 22 mars 2011 17:41

Här händer inte så mycket mer i mitt liv just nu än att jag jobbar och försöker ta det lugnt så fort jag har chansen. Fastnar framför datorn eller tvn och läser ju en hel massa på fritiden också. Men lite smått sådär börjar man ju undra om det var allt nu. Ska de fortsätta i samma lunk fram tills pensionen. När ska jag hinna göra alla de där sakerna som jag drömmer om? Och kanske allra viktigast var ÄR det jag drömmer om? Nu har jag äntligen fått börja jobba som det jag vill (och trivs med det även om jag gnäller lite ibland), men nu då? vad mer? Det är sånt jag sitter och grunnar på när jag får en stund över.


Imorgon ska jag åka till Västerås för att ultraljuda min halsknöl, är säkert inget farligt men det ska bli skönt att veta säkert. Sen tänkte jag unna mig lite egen-tid i Västerås för att handla lite. Skulle verkligen behöva lite nya kläder eftersom ännu ett par av mina favo-brallor sprack i söndags när jag jagade katten i trapphuset. Sen ska det bli skönt att få en ledig vardag för att ordna med uppsägningen av lägenheten, elen, internet o.s.v Kan man säga upp tv-licensen?


Fick bilder från nya lägenheten av Antons pappa idag i alla fall. Spännande var det att kika och få veta lite i alla fall hur det ser ut. Mindre än nu men ser ut att vara i MYCKET bättre skick än lägenheten i Sala och billigare dessutom. Bara jag kan komma överrens med alla svarta detaljer i kök och sovrum blir det nog bra.  

Av Nina - 18 mars 2011 20:19

Det är farligt att handla när man är på bushumör...

  


Så var helgen är räddad!

Undra vad det blir?

Av Nina - 16 mars 2011 18:14

Fick nyss veta att Anton har slagit på stort och investerat i en lägenhet i Borås. Känns lite spännande tycker jag att det är klart, men läskigt att jag inte fick se den först. Tänk om den inte känns bra, för väl förlita mig på att han har god smak. Priset var ok och den ligger i samma område som systerns familj bor och dav vad jag har sett så verkar det mysigt. En tvåa med fransk balkong. Tror att jag ska prova och ringa nu få se om jag kan få veta lite mer. Inflyttnings färdigt snart i alla fall så man blir ju sugen att åka nedåt och kolla läget, men jag antar att det måste vänta ett tag till. Men ändå, jag hade svårt att somna på kvällen för att jag redan höll på att möblera och flytta in mentalt. :)

Av Nina - 10 mars 2011 20:34

Äta bör man annars dör man.

Men det glömde jag visst bort på jobbet idag.

Sen mådde jag ju inte så bra heller förstås.

Ovido - Quiz & Flashcards