Alla inlägg under januari 2011

Av Nina - 30 januari 2011 19:58

Så är söndagen snart över och imorgon är det dags att köra igång med att jobba igen. Men idag har jag vait hemma och hälsat på hos mamma och pappa där tiden alltid går fort. Vi satt och fikade och vipps var det dags för mig att åka igen. Jag som hade tänkt åka så tidigt att jag skulle hinna med att åka skridskor också. Mest var det nog blomsteraffärens fel för att jag blev tvungen att vänta i en halvtimme innan de öppnade.


Köpte i alla fall ett knippe tulpanser till mamma som hade namnsdag och en inflyttnings/födelsedagsblomma till Therese. Det blev alltså inget åka av för när vi precis var färdigfikade så dök Therese och Micke upp på sin nyinköpta scoter och sen åkte jag och Therese hem till deras fina lägenhet. Det var länge sedan jag träffade henne och de var kul att bara få fika, bli uppdaterad om hennes liv och få spela lite super mario med hysteriska ljudeffekter.


Nu sitter jag hemma igen och känner mig nöjd över att matlådan är färdig inför morgondagen och att jag till och med har hunnit öva bokprat och planterat vårgräs till katterna. Vad ska man göra härnäst? Det står mellan mer guitar hero och att krypa till kojs med en god bok. Vad borde jag välja?

Av Nina - 29 januari 2011 20:18

Har haft en lugn dag idag, suttit på balkongen och njutit av solen medan katterna fick vara ute och kollat på fåglar och lukta på uteluften. Sen åkte jag en sväng med bilen. Var på loppis och hittade äntligen en fin sockerstöare som jag slog till och köpte. Har letat efter en länge och nu hittade jag en fin i glas och metall lite rundad som ett päron precis som jag tänkt mig för bara en tia. :)


Sen var jag och tankade, handlade och lagade matlådor när jag kom hem. Samtidigt passade jag på att lyssna lite på ljudbok "tjuvarnas herre" och jag gillar den! Slöade ett tag i soffan med en kaffe, muffins och några böcker. Passade på att spela lite guitar hero och nu sitter man här. Egentligen borde jag väl försöka memorera mina bokprat inför den kommande veckan men jag orkar inte nu. Vill vara ledig och det har varit så skönt att slippa stressa idag. Imorgon ska jag åka hem till Borlänge en snabbis och hälsa på Therese i hennes och Mickes nya lägenhet. Ska bli kul för det var verkligen länge sedan vi sågs. Måste ha varit förra sommaren eller något. På onsdag kommer Anton tillbaka och det ska bli skönt att slippa vara ensam mer. Han har varit på intervju för ett jobb i Borås så nu får vi se hur det går. Kanske hamnar man in Borås igen?


I vilket fall har det varit världens bästa väder idag. Jag blir så glad när solen tittar fram. Vårkänslor! Kanske att man hinner med en tur med långfärdsskridskorna i solen imorgon. Det vore fint. :)

Av Nina - 15 januari 2011 20:42

Äntligen helg och lite tid att ängna sig åt sånt som inte hinns med i veckorna. Denhär helgen är den första på länge som jag inte har haft något inplanerat och sovmorgonen i morses kändes välbehövlig. Ibland behöver man dedär dagarna när man inte gör någonting. Anton och jag var till Västerås för att lämna in våran skrivare som vi fått problem med. Den ville inte mata igenom papperet, vilket kanske kan ha berott på att vi kört hårsnoddar och mynt genom maskineriet. (Nej vi fösökte inte dryga ut matkassan utan tappade ut lite pengar när jag länsade min sparbössa och märkte inte förrens efteråt att en tia hamnat i pappersfacket.) Som tur var hittade jag kvittot och upptäckte att garantin varade en vecka till. Ibland har man tur!


Sen när vi kom hem igen skulle jag läsa ett tag tänkte jag, men det slutade med att jag somnade efter bara en halvtimme och sov i 2 och en halv timme. Någon som är lite trött kanske? Men det känns ganska skönt ändå. Nu har jag suttit och lyssnat på ljudbok ett tag och pysslat med min rosendecoupage-ask. Det blev verkligen så mycket lättare med min nya pensel som jag köpte från Panduro hobby. Inga bubblor och skarvar alls! Det är så avkopplande och mysigt att få pyssla lite att jag redan har börjat fundera över vad jag ska hitta på för projekt härnäst. :)


Så här långt har jag i alla fall kommit och med nya penseln gick det i rasande fart.


  

Av Nina - 2 januari 2011 19:14

Idag har jag och Anton varit och shoppat i Västerås. Det var nog mest jag som shoppade men ändå. Jag har äntligen investerat i en påse från Stadium med värdefullt innehåll som jag har velat ha länge. Hoppas bara att jag kan få användning för det jag köpte nu i vinter! I alla fall delvis om det blir pulka-åkning i helgen med falugänget. :) 


Sen passade jag på att titta lite på Panduro med men blev som vanligt aldeles överväldigad av alla saker och kom tillslut ut med bara en decoupage-pensel fast jag hade planerat att köpa annat också. Jag skulle vilja göra något roligt med en lampa, ståltråd och en massa pynt men har inte rikitigt kommit på hur det ska se ut och med vilka saker jag ska pynta. Vi får väl se vad det blir tillslut. Kanske kommer en bild senare om jag lyckas åstadkomma något.

Ovido - Quiz & Flashcards