Alla inlägg under februari 2010

Av Nina - 28 februari 2010 22:23

Igår var jag och Anton på stan och fönstershoppade. Vi fick låna bilen av hans föräldrar och passade på att kolla priser på ett playstation3. Sen var vi inne på chili ochså och kollade på möbler och annat krimskrams alltid trevligt att drömma lite om hur fint man skulle kunna had det. Sen var vi på djurmagzinet också och tittade tänkte att katterna kanske skulle gilla ett nytt klätterträd. Vi kom dock fram till att de allra flesta var byggda för något mindre katter än Fuffen så det bidde ingen affär utöver den ordinarie tiokilossäcken med torrfoder. Det var nog tur ändå såhär i efterhand. De har varit lite understimulerade och gnälliga ett tag, men problemet ligger nog snarare i att vi leker för lite med dem så där får det bli skärpning.

På kvällen åkte vi sedan åck åt mat hos Antons föräldrar. Antons syster, svåger och dotter var där med och Hansi fick också följa med och hälsa på. Var bara Nillan som har lite svårt för rödhåriga katter i allmänhet som föredrog att stanna hemma. Var så roligt för Hansi gömde sig under ett papper och lilla Livia, som lärt sig gå nu, satt och pekade och skulle visa os alla var katten hade gömt sig. Baaa baaa! tyckte hon och pekade. Anslutade kvällen med att se lite på OS och svergie fick medalj igen i någon typ av utförsåkning (slalom? har inte sån stor koll alls om jag ska vara ärlig) så det var ju kul.

Idag har jag mest pysslat med att städa, diska, laga mat, tvätta och suttit framför datorn tycker jag och dagen har gått så fort. Men vi hann i alla fall åka tillbaka till Mediamarkt för att handla lite. Jag köpte ett guitar herospel med gitar och allt. Nu väntar vi bara på att vårt PS3, som vi beställde på nätet sen, ska dyka upp med posten. (1-3 dagar kvar) Sen ska jag rocka loss ordentligt. Förhopningsvis ska jag kunna öva så att jag blir bättre än när jag testade hos Thomas och knappt klarade av att spela bas på den alldra mesenklaste nivån.

Whoho! Let's rock!    


Av Nina - 28 februari 2010 21:56

Den här veckan har det hänt mycket skoj tycker jag. Först fick jag jobba min första måndag i Töreboda och det är ju alltid spännande att börja ett nytt jobb. Sedan var jag och Anton och några kompisar och provade det nya äventyrsbadet i Skövde. Vi var inne på relaxavdelningen och provade alla spännade attraktioner. Det var fyra olika bastur tror jag, en varmvattenpol en dusch med ljuseffekter och en med både ljud ljus och dofter. Det var lite coolt man kunde ställa in olika program typ djungel med frukt lukt, nått luktade mint och sedan var det ett program med åskvädersregn. Vi testade att ligga på någon skumm stenplatta som värmde underifrån och tillslut slog vi oss till ro ett tag i den mysiga bastun utomhus på bakgården med öppen spis och panoramafönster. Jag var dock lite rastlös och ville veta vart violrummet som jag läst om var någonstans så efter en stund skyndade vi vidare.

Vi åkte rutschbana också. Jag och Anton skulle åka på en dubbelring tänkte vi, men det var lite svårt att komma på den båda två så jag hoppade på men märkte sedan att han inte var på och försökte kliva av vilket inte var så smart för det var stömmare än jag trodde. Det hela slutade med att jag gled omkull och var påväg ned ensam i det mörka gapet. Som tur var så fick jag tag i det nedre handtaget på ringen som Anton höll i andra änden. Pustade ut för en sekund och tänkte nu håller han i så jag kan dra mig upp. Då släpper han den fulingen. Hade gett ett par hundra för att få se min egen min när jag först ramlar får tag i hantaget för att sedan handlöst fara ner i hålet med badringen efter mig. Skrattade hysteriskt hela vägen ned, samtidigt som jag skamset funderade över hur jag skulle kunna ta mig upp i ringen för att låtsas som ingenting. Efter allt badande gick satte vi oss en stund i bowlinghallen/baren och jag drack världens godaste mangojuice, (man blir törstig av att bada) medan vi förde en spännande diskussion om standarden på olika mataffärer och framförallt deras fruktavdelningar. Någon bubbelpol eller något violrum hittade vi dock inte inne på badet. Mitt smått dyslektiska jag hade så klart sett fel på vilorum och violrum, men hey det är ju bara en bokstav som skiljer.  


Av Nina - 21 februari 2010 15:01

Eftersom de skor som jag köpte innan jul numera endast förbinds till dess sulor med några få smala tygremsor kände jag att det var dags att köpa nya skor. Jag gav mig alltså ut för att hitta ett par nya skor och då är det bara skokanonen som har skor i min storlek så det blev en tripp med bussen i snövädret. Efter det tror jag att jag vankade omkring i butiken och letade efter skor i säkert 40 minuter. Att handla skor och byxor är det värsta jag vet, de passar aldrig och om jag hittar några fina finns de inte i min storlek, och byxorna är oftast för korta.


Till slut föll ändå lotten på ett par dyra finska skor från SATA. Kom fram till att det var lika bra att betala lite mer så att de håller den här gången för jag har verkligen haft otur med skor på senaste tiden. Har haft ett par SATA-skor förut och de höll länge och var bra. Så det fick bli dem fast de var flera hundra dyrare än det billigaste alternativet.


Efter detta mindre roliga ärende tröstade jag mig med att titta runt på plantagen där finns det mycket fint (och onödigt) som jag skulle kunna lägga ut pengar på. Jag bestämde mig dock för att köpa lite kattgräs till Hansi och Nillan. Jag antar att även katter behöver en liten energikick såhär på vintern. De har varit så ledsna över att de inte har kunnat sitta ute på balkongen som på sommaren och kika på bilar, fotgängare med hundar och framför allt fåglar. Hela balkongen har varit igennsnöad, men idag tog jag tag i det och skottade bort det värsta med en hink. Har man ingen snöskyffel så får man ta till andra knep. Såg allt att de som råkade ha vägarna förbi drog lite på munnen när de såg mig. Men det bjuder jag på, för vad vore världen utan mina hjältemodiga misstag? :)


Det känns lite vuxet att skotta i alla fall. På något vis känns det som att själva aktiviteten får mig att kunna sälla mig till husägarnas skara. Något jag mer än gärna skulle göra. Eller åt minstone trädgårds/uteplatsägarnas skara. Jag ska tjata lite på Anton så att vi kan skaffa en lägenhet med uteplats på ett lugnt ställe så att katterna (och jag) kan få vara ute lite mer. Under min shoppingtur var jag också inne på Mio och provsatt soffor, sängar m.m Inte för att jag har råd att köpa något nu när jag inte vet hur det går med jobb och allt men jag gillar att gå omkring där och drömma. Åh jag vill ha ett eget hem där jag får göra som jag vill utan att behöva fråga andra om lov först. Jag vill ha ett fast jobb så att jag vågar göra lite investeringar. Att dela på 105cm säng på två pers+ 1 katt är inte ok.  Är så avundsjuk på alla er som har hus och trädgård eller bara en större säng.Tja, kan man inte drömma på natten så får man göra det i affärerna på dagen.

Av Nina - 6 februari 2010 20:43

Hinner inte skriva så mycket i denna blogg förtillfället då det inte händer så mycket i mitt privatliv. Vikariatet på biblan och skrivandet av ansökningar till nya jobb dominerar min vardag så totalt  just nu att jag i princip bara hinner njuta av livet på vägen till och från jobbet. Men det är skönt att ha något att göra igen och att dessutom få betalt för det. Tänkte i alla fall glädja er med några vinterbilder som jag tog påväg till biblioteket imorse.       


Sen kan man ju altid drömma sig tillbaka till hur det såg ut i våras!


  

Ovido - Quiz & Flashcards