Alla inlägg under december 2012

Av Nina - 8 december 2012 21:53

Idag har det varit riktig julstämning. På dagen var jag en sväng i stan och shoppade lite och det var så mysigt på torget med alla julbodar, granar och en kör som sjöng julsånger på rådhustrappan. Luktade så gott av brasor, rostade manldar och glögg. Dessutom var alla färgglada björnskulpturer på plats på torget så det var lite exta krydda i julshoppingen. Fick i alla fall några klappar köpta och lite finkläder till mig.


På kvällen sen var Anton, Jag, Malena, Jack och barnen och åt julbord på mysiga Hofsnäs herrgård. http://www.hofsnas.se/julbord.html Första gången jag äter julbord ute någonstans så det var ju extra roligt!

Anton hade vunnit middagen på en lott han köpt av någon på jobbet så det var inte fy skam att kunna betala hela kalaset med en post-it lapp. :) Tänk att han alltid har sån tur!

Maten var i alla fall jätte god och det fanns så mycket att välja på både varmt och kallt och sen efterrätt på det. Gissa om jag är mätt och belåten nu? Ljuva julmat! Längtar inte så mycket efter julen utan det känns som att jag redan njuter i fulla drag av att den är här med all fin snö och mysiga julejus.


Imorgon ska vi mysa lite till, åka pulka med barnen och sen blir det nog en sväng till stan imorgon med. Mycket att fixa och förbereda. Nu ska jag nog däremot bädda ned mig i sängen och läsa lite extra länge innan jag sommnar. :)


God natt!

Av Nina - 2 december 2012 15:58

  


Om någon vill köpa julklappar till mig kommer en liten hint här.

Behöver:

Penvässare (en sån man vevar som i skolan de andra har jag bara sönder på en gång.)
Tårtkupa
Vetekudde (varför har jag ingen sån?)
Hushålsrullehållare
Hushållsvåg (lättare att baka då)

 

Av Nina - 2 december 2012 15:44

Har haft en lugn helg. Varit och inhandlat veckans mat med Anton på Ica, druckit gögg och sett på (eller om jag ska vara riktigt ärlig sovit till) film, läst massor och vilat länge om morgnarna. Igår var vi hos Antons syster och bakade pepparkakor med hela familjen, riktigt mysjuligt var det och sen snöade det ju till och med lite utanför fönstren medan vi bakade. Gick inte så bra med mina pepparkakor till en början så jag förklarade för Livia som bakade brevid att man ju inte kan vara bra från början utan att man ju måste få öva lite först. Det tyckte Livia dock var nonsens. Hon var minnsan bra på allt från början! Vad vi skrattade...skönt att ha den inställningen. Hoppas hon får behålla den länge! ;) 


I Borås har vi ju inte alls lika mycket snö som jag sett på foton från Dalarna men lite puder på gräset i alla fall och kallt, -10 idag så det är väl helt ok ändå. Julstämningen börjar infinna sig. Adventsljustakarna och adventsstjärnan är framme och nu funderar jag på om det inte är lika bra att sätta upp julgardinerna med med en gång eftersom jag ju inte blir hemma så mycket längre till.


Jag ska bara jobba två veckor till sen ska jag vara ledig veckan innan jul så då åker jag nog upp till mor och far och jular lite i förväg med dem. Ska bli mysigt att hinna vara hemma lite längre än bara sterssigt över en helg, men jag misstänker att tiden kommer att gå fort ändå. Tur att det är en lång julhelg i år i alla fall. Jul jul jul! Jobba två dar och sen är det ju nyår! :D


Ovido - Quiz & Flashcards