Alla inlägg under februari 2011

Av Nina - 24 februari 2011 07:41

Grattis till Anton som har fått jobb som brandskyddstekniker i Borås! :)





Och ograttis till mig som blir ofrivillig särbo igen. :(

Av Nina - 21 februari 2011 18:59

har jag varit idag.


Skönt att ha det gjort. De tittade på min knöl på halsen och på mina eksem som inte vill ge sig. Bra att jag kom iväg i alla fall även om det hela bara slutade med recept på kortisonsalva, ett blodprov och en remiss till Västerås för knöl-ultraljud. Hoppas att det bara är en svullen körtel och inget otrevligare än så. Tycker egentligen inte att jag har tid att tramsa runt på vårdcentraler när det finns fler olästa böcker kvar på bibblan. :P 


Men nu är det nog ändå dags för lite matlagning och tvprogrammet "klass 9a" som jag av någon anledning ser fram emot varje vecka. :) 

Av Nina - 19 februari 2011 18:09

att jag har bytt gardiner idag...  

röda

  

mot blåa.


Dessutom har jag damsugit, lagat mat och bakat men nu får det snart bli ett slut på husligheterna. Dags att krypa upp i soffan och titta på något skoj istället.

Av Nina - 15 februari 2011 18:37

Av någon anledning brukar helgerna jag spenderar hemma i Borlänge vara fullspäckade av saker att göra. I lördags tog jag tåget och det var mysigt. Avkopplande att inte behöva köra själv och mysigt att titta på utsikten som virvlade förbi. På stan träffade jag Jenny och Hanna. Vi gick till Kupolen och lyxade till det med varm macka på ett Café där. Sen tog vi en kaffe och fortsatte att uppdatera varandra. Var ett tag sedan vi sågs igen så de var kul att få höra lite skvaller och se att allt var bra med dem. Känner mig stolt också som inte shoppade någonting när jag "ändå" var där.


Nästa dag kom syrran och hälsade på. Fikade hela morgonen tror jag fast det egentligen skulle åkas skridskor. Blev först senare som vi tog en tur. Mamma var med också och provade att åka en bit på mina nya långfärsdskridskor. När man väl kom igång gick det ganska bra, men i början var det lite läskigt och ovant för mig som är mer van vid mina konståkningsrör. Vi tog oss i alla fall till Ornässtugan och tillbaka sen började det snöa. Nästa gång tycker jag vi satsar på en längre tur i bländande solsken och med matsäck. :-)


Rebecca och Mamma provar den fina skridskoisen på Ösjön.


Jag i skridskomundering och med målet Ornässtugan i bakgrunden.

  

Efter skridskoturen anslöt Anton som kört upp i min bil. Vi fick vi god mamma-lagad mat och fruktsallad. Sen kunde vi så klart inte låta bli att kika in hos Simon och Helena för att hälsa på söte Algot som verkade vara en pigg och snäll krabat. Riktigt duktig precis som brorsan sagt. Alldra roligast verkade det vara att bli buren av mamma eller pappa runt runt den stora spisen mellan vardagsrummet och köket. Ska bli kul att se om han växt något till nästa gång. :)  

Av Nina - 5 februari 2011 20:10

Tidigt i morses fick jag en blid på en ny liten söt krabat. Så nu är jag äntligen faster och det känns stort. Undra när man får komma och hälsa på beben. Nyfiken på vad han ska heta också. Inväntar med spänning! :) 

Ovido - Quiz & Flashcards