Alla inlägg under september 2011

Av Nina - 15 september 2011 11:25

Kan inte sluta tänka på att jag skulle vilja bo i hus. Jag drömmer om det på nätterna och följer de nya uppdateringarna på Hemnet slaviskt. Har alltid haft svårt att bara vara nöjd med det jag har... Eftersom vi nu har flyttat in i lägenheten som förhoppnigsvis ska vara vår sista (beroende på  hur det går med jobb) så är jag så klart redan ett steg före.


Det jag drömmer om är att hitta fint hus som ändå går att förändra lite enklare saker på så att det kan bli mitt eget. Det får hemskt gärna vara i närheten av där vi bor nu eller i alla fall i ett lungt område och gärna lite avsides men inte allt för långt från stan. Vill kunna pyssla och göra det mysigt, ha en egen trägård så att både jag och katterna kan få vara ute oftare. Dessutom skulle det vara lite större så att det blir bekvämare för gäster att komma och hälsa på. Det får dock inte vara allt för stort så att det tar timmar att gå över allt med damsugare och gräsklippare. Vet ju att det kommer att dröja ännu några år innan vi har råd och får låna men det hindrar mig inte från dagdrivarfantasier. Ännu ett skäl att försöka få fast jobb någon stans. Längtar!

Ovido - Quiz & Flashcards