Alla inlägg under juni 2009

Av Nina - 28 juni 2009 11:27

Har bestämt mig för att arbeta lite på min kulturella sida över sommaren. Blev insprerad av en tjej som föreläste om improvisation och fritänkande på min sommarkurs och tänkte att nu ska här skapas. Igår fick jag äntligen tid till att gå till pappershandeln här i Skövde och köpa mitt första kitt med oljefärger och sen satt jag och målade på balkongen hela kvällen. Lyssnade på min favorit nätradiokanal http://www.choiceradio.com/player.cfm?og=7 och njöt av livet. Katterna gjorde mig lite sällskap. De tyckte att färgen luktade väldigt spännande, fast mest tyckte de förstås om kattgräset som jag fick av Hanna och Kerstin i våras.

Jag hann med mycket igår. På morgonen var jag och armbågades med pensionärerna på Gengåvan (Skövdes största seconhandbutik). De hadde sommarrea halva priset på allt.  Jag tyckte faktiskt att jag gjorde riktiga fynd och behövde dessutom bara betala 45kr. Förutom en massa små plock som jag tänkte ha att dekorera mina konstnärliga skapelser med så kittade jag en fin blomkruka till mig och en som jag ska ge till mamma. Men det bästa var ändå en gammal kakburk med trollmotiv. Så nu har jag lagt alla målarsaker och dekorationsplickplock i burken som får pryda mitt skrivbord.

Av Nina - 24 juni 2009 21:37

Pappa lär ha lyckats köra upp en gräsklippare i björken hemmavid. Han hade kört på ett snöre som satt bundet uppe i björken. Snöret fastnade i rotorbladet som  lindade upp gräsklipparen högre och högre i trädet.

Det är sådana här historier som får mig att längta hem. Jag hade velat se det själv. Länge leve den Perssonska eländeshumorn!

Av Nina - 20 juni 2009 14:32

Vi fick hämta hem Nilla-katten i förrgår och det var skönt att få ha henne hemma. det blev inte precis någon billig sjukhusvistelse. Tre och ett halvt tusen. Tackar gud för att jag tagit en försäkring och slapp betala 9. Jag äter gärna nudlar bara min lilla pålsboll får vara frisk. Måste bråka med henne och ge medecin tre gånger om dagen. Det är inte så poppis och de större delarna av den köttbuljongluktande lergeggan hon ska äta brukar hamna på mig och Anton tyvärr.

Hon har väl tyvärr inte varit riktigt det vanliga yrvädret, hon har sovit massa, spytt ett par gånger igen och inte velat äta den nya diet maten. Jag har varit riktigt orolig för henne faktiskt. Men så idag så bestämde hon sig för att äta och dricka och då blev det full fart igen. Nu sitter hon på balkongen och spanar på alla insekter som surrar förbi. Hon skulle nog gärna äta en humla istället för dietmaten om hon fick. :) 

Av Nina - 16 juni 2009 19:58

Så var jag utan min lilla kisse på obestämd tid. Nillan har spytt i säkert 2 och ett halvt dygn, så vi tog med henne till veterinären. Nu är hon inskriven på Blåstjärnas djursjukhus för kräkningar och en uppsvälld magsäck. Vi fick åka hela vägen till Skara och där vara med och assistera under temperaturtagning, röntken bilder, rakning och ultraljud. Det kändes hemskt att behöva hålla fast henne mot britsen när röntgen och ultraljudet gjordes, men det känns ändå bättre att det var jag och Anton som höll henne och inte någon främmande människa. Det var så synd om henne för jag kunde se att hon blev riktigt rädd och shockad, men hon var ändå jätteduktig. Jag belv förvänad att hon inte sprattlade mer än hon gjorde. Men nu är hon alltså lämnad ensam kvar på sjukhuset. Det känns tomt i lägenheten och jag vill bara åka tillbaka och hämta hem henne nu. Jag hoppas att hon får komma hem imorgon och att droppet har fått henne att må bättre.  

Av Nina - 8 juni 2009 11:27

En av mig saknad blogg har återigen dykt upp i bloggrymden (eller tja kanske snarare bloggaren men det var i alla fall trevligt att få lite att läsa. Kika gärma på http://verbaomnesliberant.blogg.se/. För övrigt åker jag snart till Göteborg och blir guidad av Em. Det ska bli kul. :)

Av Nina - 6 juni 2009 11:38

Imorse upptäckte anton att min blomvas med blommbukett och kulor i hade vält ute på balkongen. Alla kulor som jag hade i vasen för att hålla blommbuketten upprätt hade rullat ur vasen, studsat från trähyllan och ner på betong golvet för att sedan rullande fortsätta sin färd ut över balkongens kant. Gnistrande i natten med den sommarfuktiga vinden omkring sig for de sedan asfalten till mötes, för att sedan spridas över hela skolgatan. Jag bara undrar hur det hade sett ut om det varit någon som såg det? Hoppas att ingen fick dem i huvudet bara. Jag har kanske ändå glatt några morgonpigga barn som gått förbi och funnit en hel förmögenhet av glaskulor lite varstans som skurar över gatan. 

Av Nina - 2 juni 2009 22:52

Idag fick vi låna Antons föräldrars bil så vi åkte till Lidköping där Antons föräldrar är uppväxta. De har alltid tyckt att det är dåligt av mig att jag aldrig varit i Lidköping så nu tog jag tillfället i akt. Det var faktiskt ganska mysigt där tycker jag. Vi gick runt och kikade i lite affärer jag hittade en mysig presentbod med bland annat gammeldagsa leksaker (sånna i plåt som man skruvar upp med en liten nyckel), hantverk och kakburkar med mera. Anton hittade en spelbutik där han slog till på en expantion till ett gammalt spel han hade. Vi åt en god lunch på en resturang som hette Rhodos och sen var vi till rörstrands outlett där jag ville köpa allt men komm ut utan någonting. Jag borde egentligen spara så mycket jag kan nu inför kommande arbetslöshet så det bidde inget. Undrar hur det ska gå om vi åker till Ullared nästa helg. Men detta var ett sidospår.

Vi letade efter en väg för att komma ut till Värnen men fick nöja oss med att titta ut på den från en bro över ån. Härligt att se vatten i alla fall, även om det blåste som om det vore havet. Hann kika in i Lidköpings stadsbibliotek också. Jag tycker att det var väldigt mysigt. Där skulle jag inte tacka nej till att jobba (inte för att jag skulle tacka nej till något ställe) men jag tyckte det verkade vara ett trevligt ställe att arbeta på.

På vägen hem ville Anton visa vart hans mormor hade bott i Harsslösa så vi åkte runnt med blien på små grusvägar och letade. Tror att vi var vilse ett tag speciellt när vi kom till en stor vedhög som täckte en fjärdedel av vägen som sedan slutade i en återvändsgränd. Tillslut hittade vi det dock och jag fick se vart Anton hade lekt när han var liten. Kul var det att få åka iväg en sväng från lägenheten och se något nytt. När vi kom hem sen somnade jag dock som en klubbad säl i soffan och sov väldigt gott.

Av Nina - 2 juni 2009 22:46

Denhär helgen tog jag tåget ner till borås och mötte två mycket glada och pekadnde kompisar på stationen. Det var Petronella och Caroline som kom för att möta mig. Det blev språngmarch till hamburgehaket och sedan pickninc i parken. Efter det han vi lagom fixa till oss innan folket började anlända inför kvällens förfest. Var så kul att alla verkligen kom, har ju inte sett vissa av mina vänner på nästan ett helt år. Andra intressanta inslag under kvällen var att Petronella och Charlotte fick en mycket god födelsedagstårta, En man 70+ kom ner från sin lägenhet för att capsa (ölspel) med oss. Jag blev lurad av tvilling-Daniel att han var tvilling-Andreas. Bad om ursäckt jag vet inte hur många gånger innan Caroline sa att det visst var Daniel. Här är i alla fall några blider från förfesten. På födelsedagsbarnen och de första gästerna som anlänt.

Ovido - Quiz & Flashcards