Alla inlägg under juni 2009

Av Nina - 2 juni 2009 22:31

På lördagen tog vi det lugnt. Jag Caroline och Petronella firade den soliga dagen med att ligga och såsa i stadsparken. När det är sol kan man ju inte heller låta bli att köpa en glass i parkkiosken. Senare på kvällen samlades en del av gänget vid Kypesjön för att grilla, spela kubb och senare frammåt kvällen bara ligga och skvallra i gräset. En riktigt fin dag var det och den avslutades med kortspel på Petronellas uteplats. Caroline utnämnde sig kanske lite förhastat till Svarta-Maja expert?

På söndagen skyndade vi oss till knalleland och hann precis köpa ett par skor till mig och prova petronellas chilli-cheese på Max innan det var dags att skynda tillbaka till lägenheten. Är så glad över att jag hittade ett par skor i min storlek, det tog 11 minuter det är nog det snabbaste jag någonsin valt ett par skor, men jag ångrar mig inte. Sen var det friterade ostbollar som förvisso var rätt goda men kaske lite över reklamerade från Petros sida? Förväntade mig liksom en smaksensation.

Väl i lägenheten blev det akutombyte till finklänning och på med nya skorna sen vidare till Livias dop. En duktig tjej var hon som låg och kikade runnt på alla och flinade framme vid altaret i famnen på gudmor. Sen när vi kom hem till Antons syster efter dopfika och presentöppnande han jag busa lite med henne. Hon är så himmla söt när hon skrattar. :)

Ovido - Quiz & Flashcards