Alla inlägg under november 2010

Av Nina - 28 november 2010 20:36

Oj, vad effektiv jag har varit idag. Knappt så jag kan tro det själv. Tog en liten sovmorgon och gick upp strax efter tio. Pratade med pappa i telefon medan jag odnade frukost som jag åt framför tv:n. Jag fastnade framför slutet på Harry Potter och hemligheternas kammare. Passade på att hämta datorn i en reklampaus, betalade räkningarna ocn nätshoppade julklappar till sex personer + en till mig. :) Kunde inte låta bli.


Efter lunch gick jag bort till stan och kikade lite på julskyltningen och köpte nya toffsar till gardinerna i sovrummet. Sen vidare till Ica för att köpa lite småsaker som fattades hemma. Väl hemma igen och i skydd från den värsta kylan värmde jag mig med lite glögg och kaffe i sällskap med en bok. tog tag i disken och diskade faktiskt hela diskberget, plockade dessutom undan lite här och var i lägenheten. Ställde fram alla ljusstakar och bytte till julgardiner. Jag han till och med att fålla upp gardinerna från förra lägenheten innan det var dags att börja laga mat tills Anton skulle komma hem från simlärarutblidningen i Borlänge. Nu sitter jag här och vilar i soffan och funderar över hur jag orktat allt detta. Vaknade på morgonen med ångets över vad jag skulle välja att göra men jag behövde inte prioritera bort så värst mycket. Det behövdes ju fixas och donas, bara jag inte klappar ihop sen i veckan så är jag nöjd. Denna helgen fick jag ju bara en ledig dag. Men nog tjatat. Nu ska jag bjuda på lite bilder. 


Julgardiner och ljustakar i köket.

       

       

Nya gardintoffsar och snögubbar i fönstret.


Julstämning på kontoret.


 Pakettavla till läsehörnan. :)


Vardagsrumsfönstret före gardinbytet.

  

 Vardagsrumsfönstret efter gardinbytet.


En bild på nya soffan.


Av Nina - 7 november 2010 08:41

Idag ska mina föräldrar komma hit. Vi ska åka och köpa en soffa till mig. Jag längtar efter att få den. Det kommer att kännas mer som ett riktigt hem när man kan sitta mer än en person i vardagsrummet. Men jag har så klart vaknat alldeles för tidigt (precis som jag gjorde på julafton när jag var liten) och nu vet jag inte hur jag ska kunna fördriva tiden tills jag törs ringa och höra om de är vakna. 


Jag börjar väl med att äta frukost, så kanske jag hinner med en prommenad i solen sen. Jag har kännt mig så konstigt över pigg i kroppen ett tag, men slut i huvudet. Tror orsaken kan heta kontors jobb. Jag behöver verkligen få sträcka på benen.

Av Nina - 2 november 2010 19:10

  

För två veckor sedan var Anton här och vi passade på att bekanta oss lite med Uppsala. Åt gott på en indisk restaurang som jag blivit tipsad om från en kollega i Heby. Hon hade rätt det var jätte gott. Rolig detalj som jag fnissade gott åt medan vi inväntade maten var att de skyltat mycket pedagogiskt lägs väggarna med små skålar med indiska kryddor. Bland dessa hittade vi kryddan "vit papper". Den ska man nog använda med försiktighet. :) Sen vidare ut på stan för att upptäcka biblioteket (viklen härlig småbarnsavdelning!) och domkyrkan så klart. Jag var ett kanska stort fan av pelle svanslös när jag var liten så det var med gamla Maja i domkyrkotornet i tankarna som jag travade runt utanför. Vi fick int gå in för det var en gudstjänst som pågick. Synd, för det hade nog varit pampigt att se.


  

I Uppsala inhandlades en kokbok med thailändk mat. Dessa reccept skulle så klart provas med en gång. Vilket företag att hitta alla konstiga saker som risvinäger och jordnötsolja! Men det blev väldigt gott och mycket, som ni kanske ser(matlådematerial). ;)


  


Förra helgen firade vi Hanna som fyllde år och rövade bort henne för en överaskningsutflykt till Alborgen. Hon hade redan räknat ut att vi skulle dit men jag tror det var upskattat ändå. Här poserar vi i korridoren med alla celler. Dagens bästa lag eller?



  


Här är vi i djungel cellen och aktar oss för krokodilen på golvet. Det var riktigt roligt att få svinga lite i lianen, men sen blev det svårare....


  



Dags att kika ner i pyramiden och ropa anvisningar till lagkamraterna som skulle dra i snören och rulla bollen rätt. Alla stod och hoppade och försökte komma upp från fel håll. Vilken tur att det fanns en stege på min sida. :P


  


Sen var jag ju hemma hos mamma och pappa under helgen och mamma hjälpte mig att leta efter gardiner bland dem vi fått ärva från farmor. Provade många olika när jag kom hem men de röda var nog finast. Synd att det inte fanns blå i samma mönster det hade blivit ännu bättre. Men nu känns det mer ombonat och inte alls lika kalt. Kan ju ha dem över jul så behöver jag inte stressa med att hitta nya. :)

Ovido - Quiz & Flashcards