Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Tisdag

Av Nina - 23 juli 2014 19:27

I tisdags tog jag och Anton bilen till Göteborg. Där blev det promenad i stan, jag ville så klart se havet så vidgick ner till vattnet vid operan och kollade på båtarna. Succén var ett faktum. :) Där låg många olika båtar men coolast var nog militärbåten ändå. Inte så ofta man ser en sån.

En sväng in på Femman blev det med för där var svalt och skönt och jag behövde kolla på kläder och Anton på ps3-spel i spelbutiken. Vi åt lunch på en Kinabuffé länge sen jag åt sån mat så det var gott! Resten av dagen gick i litteraturens tecken. Vi besökte SF- bokhandeln där Anton hittade 3 böcker och jag ett carcasonne-spel (som jag fick stryk i senare på kvällen). Sen han vi med lite nörderi på 300 kvadrat biblioteket och nya stadsbiblioteket. En cool grej på stadsbiblan var deras skyltning av pocketböcker så enkelt och smart. Över huvudtaget såg det väldigt luftigt och trevligt ut tycker jag och många verkade hänga där på sin fritid. Det satt till exempel ett gäng ungdomar och stojade och stimmade kring ett brädspel och brevid fyra väldigt koncentrerade äldre schack-herrar. Sånt tycker jag är härligt att se, att alla får vara där och kan trivas och blandas! :)

Och med den lilla rundan i stan vet jag inte om jag blev så mycket klokare på att hitta i Göteborg, men jag hade ju kul i alla fall. Det var det viktigaste! :) Väl hemma var man dock rätt slut efter att ha gått runt i värmen en hel dag. Somnade i alla fall gott sen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards