Alla inlägg under april 2012

Av Nina - 8 april 2012 20:02

I helgen var jag i Eskilstuna och hälsade på mina gamla kompisar från bibliotekshögskolan. Det är snart fyra år sedan vi slutade plugga och flyttade ifrån Borås men än så länge har vi lyckats få till det så att vi hinner träffas några gånger om året. Den här gången var det dags att träffas i Eskilstuna. På fredag middag blev Jag och Petronella upplockade  vid stationen av Caroline och hennes Martin sedan blev vi ivägrövade på hemlig utflykt till som visade sig gå till kakornas förlovade paradis Taxinge slott. Åh vad jag önskar att jag tagit en bild på alla bakverk man kunde välja mellan där. Jag blev dock så överväldigad att min hjärna tillfällt sattes ur spel. Ni får hålla till godo med en bild på slottet och de utvalda godbitarna.

 


Efter fikat blev det lite tid för skopping och sedan for vi till bion och såg Hungerspelen. Den var inte helt oväntat dö- bra. usch vad jag hade hjärtklappning under vissa bitar av filmen och sen grät jag som en snorig femåring under andra. Två tecken på att det var en bra film helt enkelt. 


Under lördagen hann vi med en sväng till Eskilstuna centrum för lite mer shoppande. Hittade en fin väska och en ny tröja. :) Sen bar det av till skogstorp och Carolines föräldrarhem där vi hennes föräldrar bjöd på ljuvlig grillad mat och cheeskake till efterrätt. Caroline själv bjöd på påskäggsletning i trädgården och ingen var stoltare än jag över att ha hittat mitt ägg. Tack Carro! :)

   

Efter en uppfriskande promenad i skogstorp blev vi tvugna att åka lite till Slagsta för att äta slagstaglassen också. En stående punkt på eskilstunaschemat (har man provat en gång är det svårt att låta bli sen). Sen fick vi en liten stunds vila för att kolla på Niceville hemma hos Caroline. (Den var bra den med även om boken är att föredra) Sen lagade snälla Martin ungsbakad lax till oss medan Caroline testade att mixada ihop lite strawberry daiquiri till oss. Mycket rom och mindre jordgubb smakade den väl, men som vanligt blev den godare efter att halva glaset redan var tömt. På kvällen åkte vi ner till stan och beställde in varsin riktig drink och konstaterade att bratsen visst intagit även E-tunas uteställen. (Vad är grejen med backslick? ge mig ovårdat hår och rutiga flanellskjortor tack!)   

   

Så vi tog en nattpromenad hem istället och hittade vildgrisens p-garage där en ganska komisk episod utspelade sig. Men mer om det en annan gång. Väl hemma blev det mer prat och film innan läggdags.



Söndagen blev till sist den enda lugna dagen med mer film 50/50 (bra den med gråt och skratt) sen lunch på stans enda öppna kebabställe innan det var dags att vinka av och skiljas åt för att spendera resten av dagen på skumpiga tåg. Tack tjejer för en trevlig helg! 

Av Nina - 5 april 2012 19:22

 
Ovido - Quiz & Flashcards