Alla inlägg under juli 2014

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det alltid vara mycket folk. :)

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det alltid vara mycket folk. :)

Av Nina - 26 juli 2014 23:12

Inget särskilt hände för utom att jag lyssnade klart på min cd-bok. Riktigt bra om man gillar äventyr/action lite da Vinci-koden vibbar. Detta är del två och än så länge håller alla trådar ihop. :) Ska visst bli många delar.

Sen fick jag ordnat en plats för mitt loppisfynd från insjön också. Så nöjd att jag köpte ängeln fast jag tyckte den var lite väl dyr. Passar väl bra med antika skåpet som jag också blev blixtkär i för ett par år sen. :)

Av Nina - 25 juli 2014 14:19

Jag vet inte om det var för att det inte är sesong eller för att någon mer redan gått på samma ställe, men mer än två ynka blåbär hittade jag i alla fall på min blåbärsletarprommenad igår.

Resten av dagen var för varm för att få något gjort överhuvudtaget så jag ägnade mig åt min favoritsysselsättning, sova på olika ställen och ta fika raster lite där emellan. :) På kvällen blev det i alla fall lite skrubbat i trappan innan läggdags. :)

Av Nina - 24 juli 2014 21:40

Igår gjorde jag färdigt mitt decoupage-projekt. Blev riktigt nöjd faktiskt. Tänkte jag skulle ha den i min läshörna men där håller jag ju på och fixar med trappen till vinden nu så de får stå i bokhyllan så länge. Tyckte det var gulligt med hyllkoden för barnböcker och kunde inte låta bli att köpa på panduro när jag kom på idén.

Resten av dagen blev fixardag, städade undan och fixade paj för sen kom Marlena och tjejerna på besök. Kul att de kommer hit och leker lite med mina gamla grejer! Presenter fick vi också. Anton fick en teckning och jag fick detta fina halsbandet. Så sött!

Av Nina - 23 juli 2014 19:27

I tisdags tog jag och Anton bilen till Göteborg. Där blev det promenad i stan, jag ville så klart se havet så vidgick ner till vattnet vid operan och kollade på båtarna. Succén var ett faktum. :) Där låg många olika båtar men coolast var nog militärbåten ändå. Inte så ofta man ser en sån.

En sväng in på Femman blev det med för där var svalt och skönt och jag behövde kolla på kläder och Anton på ps3-spel i spelbutiken. Vi åt lunch på en Kinabuffé länge sen jag åt sån mat så det var gott! Resten av dagen gick i litteraturens tecken. Vi besökte SF- bokhandeln där Anton hittade 3 böcker och jag ett carcasonne-spel (som jag fick stryk i senare på kvällen). Sen han vi med lite nörderi på 300 kvadrat biblioteket och nya stadsbiblioteket. En cool grej på stadsbiblan var deras skyltning av pocketböcker så enkelt och smart. Över huvudtaget såg det väldigt luftigt och trevligt ut tycker jag och många verkade hänga där på sin fritid. Det satt till exempel ett gäng ungdomar och stojade och stimmade kring ett brädspel och brevid fyra väldigt koncentrerade äldre schack-herrar. Sånt tycker jag är härligt att se, att alla får vara där och kan trivas och blandas! :)

Och med den lilla rundan i stan vet jag inte om jag blev så mycket klokare på att hitta i Göteborg, men jag hade ju kul i alla fall. Det var det viktigaste! :) Väl hemma var man dock rätt slut efter att ha gått runt i värmen en hel dag. Somnade i alla fall gott sen!

Av Nina - 22 juli 2014 17:01

Måndag var inte så mycket att orda om. Vi var till banken och fixade lite med huslånet. Lite mindre kvar att betala ränta på nu i alla fall. Sen var jag ute och kämpade med att återta min förlorade gräsmatta. Bit för bit ska jag nog kunna ordna till den men jisses vad skakis man blir i armarna av att köra trimmer!

Av Nina - 21 juli 2014 10:00

Planen var att fräsa bort det höga gräset på den lilla plätten som jag lämnade oklippt förra året eftersom sladdgräsklipparen inte räckte dit. Nu var det visst inte bara att göra det på ett kick. Det blev en liten flisa av gräsmattan klar i alla fall... Typ fram till vinbärsbusken innan batteriet i trimmets dog. Sen blev det kakbak och en sväng till Antons med cowboys-lekande, grillat och film. Så var semestern en dag kortare.

Ovido - Quiz & Flashcards