Alla inlägg under juli 2014

Av Nina - 6 juli 2014 22:27

Idag har vi promenerat runt i Stockholm, blev en liten tur runt slottet, en sväng i gamla stan där vi hittade ett bra matställe på en lugn bakgata. Sedan gick vi vidare ut på Skeppsholmen och Kastellholmen längs med vattenglittet. Från yttersta holmen kunde man se Gröna Lund och höra skriken. Nya slänggungan såg verkligen ut som en total skräckupplevelse, fast höst skrik kom nog från uppskjutet. Kanske en annan gång... Sen Centralen och tåget tillbaka till Borås och nu sitter man hemma i soffan igen. :)

Av Nina - 6 juli 2014 22:16

I lördags mötte vi upp resten av stockholmarna för en utflykt till Fjäderholmarna. Det var kul att träffa dem igen, blir ju inte så ofta längre. Marie har jag nog inte träffat sedan jag bodde i Borås förra gången så det var extra kul.

På Fjäderholmarna gick vi omkring och tittade i de små hantverksbodarna sen blev det lite sol, bad och glass. Var en härlig och varm utflykt med vattenglitter och båttur, inte dumt!

Sen blev det paj/tårtkalas i Marias lägenhet och brädspel till sent på kvällen. Jag hade tur och hamnade i vinnarlaget, en himla tur eftersom jag bara lärt mig hälften av reglerna till carcasonne än. :D

Av Nina - 6 juli 2014 08:33

Fredagen gick åt till att vara ute lite i solen på morgonen, packa väskan och sedan ta sig till tåget. Jag och Sofia åkte till Stockholm och blev uppmötta av Maria på Centralen. Sedan fick vi se hennes nya lägenhet i Sundbyberg. Vilken tur hon haft som fått en Egen hyresetta i Stockholm. Måste vara så skönt att slippa dela. Nästan så man blir lite sugen på att testa att bo i en lägenhet i storstan. Måste finnas massor att göra hela tiden. Till och med en balkong med fin utsikt har hon fått, det är nice. :)

Av Nina - 4 juli 2014 11:57

Var tvungen att testa root beer eftersom jag stött på att huvudpersonerna dricker det i Amerikanska ungdomsböcker (4 dagar 4 nätter & färgen på drömmar m.fl.) Så när Petronella var här hittade jag i affären och köpte en. Var med spänning vi tre testade och konstaterade smak som någon form av lakrits-tandkräms-tuggummi. Ganska speciellt, men man skulle nog kunna vänja sig för att vara ball!? ;)

Av Nina - 4 juli 2014 11:51

Regnig dag så att packa upp ullaredsfynden och se klart sesong 3 av Girls fick ta sin tid. På eftermiddagen gav jag mig på att börja sprätta bort resterna av heltäckningsmattan i vindstrappan. Jobbigt för händerna men helt ok när jag fick lyssna på spännande fortsättning av cd-bok från jobbet. Fossildrottningen lyssnade jag på och vips så hade jag fixat ett helt trappsteg. Hoppas det blir fint när det blir klart, till skillnad från nu när det fastnar massa katthår i som är omöjliga att få bort.

Av Nina - 4 juli 2014 11:45

Vad fint att jag verkligen inte har koll på veckodagarna alls! Verkar som jag har en avslappnad semester, Hjärnarn är visst helt bortkopplad. ;) I onsdags var det (tack för det och äntligen) lite sol på morgonen så då hann jag äta frukost på altanen, läsa lite i solen. Det gäller verkligen att passa på!
På eftermiddagen åkte jag ut till Viskafors och mötte upp Mattias och Sofia för en shoppingtur till Ullared. Eftersom jag inte skulle ha så mycket utan mest tyckte det var kul att åka med... Handlade jag såklart för mer än vad jag någonsin gjort där. Två och två! Usch vad hemskt, fast jag kommer ju ändå att använda allt så det kanske inte är så farligt. Längtar efter att få provbädda med bäddsettet med psykedeliska får som jag köpte. Bild utlovas senare. :) Trevlig tripp i trevligt sällskap och lugnt varuhus, inte dumt alls.

Av Nina - 1 juli 2014 23:27

Idag var vi till återvinningscentralen och lämnade alla bräder jag kapade itu igår. Sen tyckte jag att jag varit duktig nog för dagen. Jag låg i hammocken och läste ut färgen på drömmar (har läst bättre men den var OK). Sen lite datoriserande och skrivande. Sen skaffade jag testperiod av HBO nordic och sen dess har det inte blivit mycket gjort. Det urartade i Girls-maraton, hinner nog ett avsnitt till innan det är dags att sova! :)

Ovido - Quiz & Flashcards