Alla inlägg under oktober 2008

Av Nina - 30 oktober 2008 22:07

Idag var dagen för det lilla eldprovet. Idag var dagen för mitt första riktiga pass som biblioteksvakt. Visserligen behövde jag inte vara ensam denna första gång men jag fick ändå göra precis det som jag ska göra när jag är själv sen. Jag kom dit glad i hågen och i tron om att jag ändå fått ganska bra koll på mina sysslor men ack så fel. Just nu känner jag mig ganska förvirrad. Först är det alla saker man ska kunna på datorn, utlån, återlämning, omlån, reservationer o.s.v sen är det kopieringskort hit, häftappadater dit och inte minst regler för alla olika böcker. Vissa få man låna med sig hem, andra får man bara läsa på biblioteket och de riktigt eftertraktade klemoderna måste kvitteras ut innan de får läsas ens i lokalen. Det är med en skräckblandad förtjusning som jag nu inväntar det stora eldprovet. Min första ensamma kväll på högskolebiblioteket. Visst jag kan fantisera ihop en hel rad med saker som kan komma att gå fel, men samtidigt kan jag inte låta bli att hoppa och studsa lite innombords. Det är ju verkligen dethär jag vill göra! Är riktigt glad över dethär extra jobbet. Det är dethär jag vill lära mig. Inte hur många pinnar en kabel har.

Av Nina - 25 oktober 2008 10:40

Har utfört ett litet socialt experiment i hemmamiljö.

Det går ut på att jag har sparat ett berg av disk för att se var gränsen går för A. Diskbänken är nu helt full och jag var duktig och lagade mat i tre kärl plus bakning igår. Till min förväning så tog det dock inte så lång tid som jag trott för honom att ta sig an uppgiften. Antar att han är ok när det gäller fördelningen av hushållsarbete ändå. En eloge till honom och en triumf för mig. Så går det när man vägrar hjälpa mig med tvätten. En annan sak som vore en triumf var om jag kunde klara att få över 70% rätt på det där kabelprovet och få ett diplom utskrivet som bevis från cisco. Det vore inte helt dumt. Det är nog bäst att jag fortsätter med mitt pluggande om jag ska lyckas nå det målet. Men som sagt A diskar och jag latar mig. :P

Av Nina - 24 oktober 2008 15:45

Så här sitter jag nu på högskolan i Skövde med mina pluggakompisar och försöker plugga, eller snarare undvika att plugga. därför jag skriver här nu. Har tenta på tisdag och måste plugga in en massa namn på kablar, pinnar på kablar, längder på kablar, operativsystem, nätverk och skrivare m.m Mina pluggakompisar sitter och förhör varandra och jag inser allt mer att jag inte har fattat någonting och att jag behöver läsa. Problemet är dock att jag koncentrerar mig bättre när jag är ensam. Men det vore otrevligt att gå, så vad ska man göra? Har försökt att byta dator, så att jag slipper sitta mellan dem när de förhör varandra över huvudet på mig medan jag läser. Men nu har nästa problem uppenbarat sig i form av att min nacke inte vill hålla sig upprätt. Positivt för dagen är dock att jag har hittat någon att träna med så nu kanske det äntligen blir av. :) Annar inget kul som händer i Skövde bara plugg och Seinfeld som gäller. Längtar efter att tentaveckorna ska vara över. Eller gör jag verkligen det? Vill inte stå där med omtentor men det finns risk för det är jag rädd. Död åt alla kablar och allt trådlöst med för den delen!

Ovido - Quiz & Flashcards