Alla inlägg under juli 2013

Av Nina - 12 juli 2013 19:02

Satt på altanen och vilade efter en liten cykeltur när jag såg i ögonvrån hur något rörde sig i skogsbrynet på andra sidan vägen. Rådjur har vi ju sett gott om men...


 

det var första gången vi såg älgar. 

Av Nina - 8 juli 2013 23:18

Nu har semestern äntligen börjat på riktigt och jag njuter i fulla muggar av fint väder, ledighet och eget hus och trädgård. Idag var vi in till fina stan och ordnade en del ärenden och jag passade på att köpa världens snyggaste tyg på Åhlens. Sen blev det en tur till byggvaruhuset precis här intill för att skaffa en häftpistol, smidigt att inte ens behöva ta bilen.

Eftermiddagen ägnades åt att sprätta, klippa och häfta i solen (medans jag höll ett öga på katterna som även de verkar gilla att ha trädgård). Resultatet av dagens bravarder blev detta:



Nytt tyg till dynorna på våra loppisstolar. Denna stolen blev nog fräckast. Jag har upptäckt att jag VERKLIGEN gillar att fixa till gamla saker! Har tre stolar kvar att ordna med imorgon så än är det inte slut på det roliga i alla fall. När jag är klar håller jag tummarna för besök. Vem vill provsitta "Australien och Indiska oceanen"? Nillan har övervakat hela proceduren och provsuttit "Europa" som i alla fall verkade vara till belåtelse. ;)

   

Ovido - Quiz & Flashcards