Alla inlägg under april 2010

Av Nina - 26 april 2010 21:09

I helgen kom mina föräldrar för att hälsa på det var kul för jag hade ju inte träffat dem sedan i julas.  På något vis känndes det som att det var mer jul nu än i december för jag fick den där otålighetskänslan som jag bara tidigare upplevt som barn i väntan på tomten. Att vi äntligen skulle åka och hämta våra nya madrasser till sängen hade nog ett ganska stort finger med i spelet. Så nu har vi äntligen en hel säng och inte bara ett helt underrede med en halv madrass. Mitt nästa storprojekt får bli att sy ett överkast (lapptäcke) så att det blir lite snyggare när det blir bäddat. Kanske att jag gör några kuddar också. Är det någon som har några roliga idéer till detta? Har redan lånat lite böcker från biblioteket (typisk bibliotekarie lösning) med nya förslag är alltid välkomna.


Egentligen borde jag väl spara inför dåligare tider nu när jag blir 80% arbetslös efter denna veckan. Men jag antar att det lindrar min oro lite att vara fullt upptagen med andra hobby projekt. Eller att åtminstone intala mig att jag kommer att vara det. Jag tycker inte om att gå sysslolös, men vem gör det?


Men det var ett sido spår det jag egentligen ville skriva från början var ju att vi haft en fin helg här med, föräldrarna, cykellagning, god mat, mer loppmarknad och fika med Antons föräldrar. Lediga helger är nog det alldra bästa med att jobba och inte plugga ändå. Lagom ledighet är bäst.

Av Nina - 17 april 2010 19:45

Ja, jag erkäner jag har varit på loppis igen och kunde inte låta bli att kopa några småsaker. Tycker att det är kul att gå omkring där och kika lite och inte bara sitta hemma när jag är ledig. Jag hittade en söt liten kista och en fotoram som jag tyckte skulle gå i stil med sängen.        

Resten av dagen har jag tillbringat i köket med en kopp kaffe, färg, penslar, lim och lite annat småplock. Spelar liksom inte så stor roll vad det blir i slutänden, det är skönt att bara få kladda och pyssla med något en liten stund. Detta är vad det blev idag.

  

Av Nina - 10 april 2010 12:41

 Förra helegen artade sig väldigt fint och den slutade med att jag faktiskt åkte iväg och köpte min efterlängtade Säng. Det som däremot var mindre roligt var att jag inte fick med mig nåra resårmadrasser som jag hade trott. Vi pratade om det jag och hon som sålde sängen att hon skulle göra sig av med dem med och att vi kunde få dem med om vi ville. När vi sedan var och packade in allt komm jag på när vi redan satt oss i bilen att vi inte fått med dem och jag hade helt glömt bort att fråga om dem. När vi väl satt där så tyckte jag ju inte att det var så kul att gå in igen och fråga om vi kunde få deras gamla urlegade madrasser med, så vi åkte. Väl hemma kändes det ju lite dumt, vi kunde ju ha haft dem ett tag tills vi vågade köpa nya menar jag. Men istället fick vi en 105 madrass i en 180 ram kanske inte den mest estetiskt tilltalande lösningen?  

  


Lyckligtvis kom lösningen på problemet med posten igår. Deklarationsblanketten kom och "prisa gud kär kommer skatteåterbäringen"! Med 5000 extra på fickan vågade jag och Anton oss iväg till Jysk bäddlager för att slå till på två resårmadrasser också så nu är det bara att invänta leverans.

Men som om det vore nog med detta så fick jag (mitt i allt det eländiga) detta underbara paket av Hanna med posten. Trodde att det skulle vara en tråkig räkning när Anton sade att det var post men det var detta fina paket.

  

Man kan inte annat än att le stort. Hur många är det liksom som lägger ned ensådan tid och omtanke på att dekorera och faktiskt skicka paket på min födelsedag (för de allra flesta räcker det med ett grattis på Facebook). Det är Hannan det. I paketet fick jag också denna fina bild från i julas, som jag har satt upp på väggen brevid (den snart kompletta) sängen nu.   

           

Av Nina - 3 april 2010 17:35

Igår när jag var ute och gick så hittade jag ett helt dike med tussilagos så jag pluckade med mig några och satte i ett snapsglas på bordet. Trodde att det var för tidigt ännu men det var ju tur att jag hade ögonen med mig. Blir så glad varje vår när det börjar bli grönt, ljusare och varmare. Det är en så härlig känsla.  

Denna vintern har ju inte precis varit den mildaste så nu är värmen extra välkommen. Jag har varit väldigt trött sedan en tid tillbaka och jag tror att det dels har berott på allt nytt, med att sluta skolan och börja jobba. Sen har jag ju också haft att göra på helgerna. För förra helgen hade jag det mycket trivligt med några kompisar i Halmstad och förra helgen fick jag fint besök och min kompis i Mariestad firade 24år. Det är alltid kul att göra något och inte bara sitta inne, men sedan blir man trött också. I torsdags när jag satt kvar nästan sist av alla på jobbet var det nära att jag hade lagt mig ned och sovit lite på skrivbordet, men jag fick ta mig samman. Så nu sitter det inte fel med en riktig långhelg. Igår gjorde jag absolut ingenting och inte idag heller. Jag och Anton låg och tittade på gamla kort i soffan och flummade. Det var länge sedan jag skrattade så mycket att jag fick ont i magen och om det någonsin känts jobbigt så är det som bortblåst nu. Vi gick en sväng på stan och tog en glass i Solen. Många andra som tänkte likadant och sattpå uteserveringarna och lapade sol. (är inte det konstigt att göra på påskafton?) Sedan handlade vi lite och jag bakade en tårtbotten tills imorgon. Sedan var det skönt att bara ligga i soffan och slö-titta på Antons tv-spelande. Nu inväntar vi att Jack ska komma och hämta oss för en Guitarhero-Påsk kväll. Imorgon är det min födelsedag och på måndag ska vi åka och titta på en säng som vi kanske ska köpa. Hoppas den finns kvar för den var så fin. Känns konstigt att inte få fira påsk hemma med min familj i kyna men ändå. Jag har på känn att denna helg kommer att fortsätta lika bra som den börjat. Wii! Jag är Glad! :D Glad Påsk på er alla!

Kram/Nina

Ovido - Quiz & Flashcards