Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Kan man annat än att älska posten?

Av Nina - 10 april 2010 12:41

 Förra helegen artade sig väldigt fint och den slutade med att jag faktiskt åkte iväg och köpte min efterlängtade Säng. Det som däremot var mindre roligt var att jag inte fick med mig nåra resårmadrasser som jag hade trott. Vi pratade om det jag och hon som sålde sängen att hon skulle göra sig av med dem med och att vi kunde få dem med om vi ville. När vi sedan var och packade in allt komm jag på när vi redan satt oss i bilen att vi inte fått med dem och jag hade helt glömt bort att fråga om dem. När vi väl satt där så tyckte jag ju inte att det var så kul att gå in igen och fråga om vi kunde få deras gamla urlegade madrasser med, så vi åkte. Väl hemma kändes det ju lite dumt, vi kunde ju ha haft dem ett tag tills vi vågade köpa nya menar jag. Men istället fick vi en 105 madrass i en 180 ram kanske inte den mest estetiskt tilltalande lösningen?  

  


Lyckligtvis kom lösningen på problemet med posten igår. Deklarationsblanketten kom och "prisa gud kär kommer skatteåterbäringen"! Med 5000 extra på fickan vågade jag och Anton oss iväg till Jysk bäddlager för att slå till på två resårmadrasser också så nu är det bara att invänta leverans.

Men som om det vore nog med detta så fick jag (mitt i allt det eländiga) detta underbara paket av Hanna med posten. Trodde att det skulle vara en tråkig räkning när Anton sade att det var post men det var detta fina paket.

  

Man kan inte annat än att le stort. Hur många är det liksom som lägger ned ensådan tid och omtanke på att dekorera och faktiskt skicka paket på min födelsedag (för de allra flesta räcker det med ett grattis på Facebook). Det är Hannan det. I paketet fick jag också denna fina bild från i julas, som jag har satt upp på väggen brevid (den snart kompletta) sängen nu.   

           

 
 
Jen

Jen

11 april 2010 14:27

hahahha. Det är verkligen typiskt dig, Nina, att inte ha en passande madrass i sängen. Vad roligt det ser ut! Jag glömmer allt och alla nu för tiden känns det som. Tur att Hanna kommer ihåg :) kram

http://jennyfilipsson.blogg.se

 
Nina

Nina

11 april 2010 19:01

Tja, ibland får man kompromissa serru. Får väl återkomma med en uppdaterad bild när sängen har blivit komplett. ;P
Du ringde ju faktiskt och grattulerade på självaste födelsedagen, så du hade väl inte alls glömt bort min födelsedag. Nu får jag koncentrera mig hårt så jag inte glömmer din. ;)

http://nian.bloggagratis.se

 
hanna

hanna

11 april 2010 19:41

vad roligt att du blev glad :)

http://hannavafan.blogg.se

 
Nina

Nina

11 april 2010 19:53

Ja tack Hannan, jag blev jätte glad. :)

http://nian.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards