Alla inlägg under mars 2014

Av Nina - 9 mars 2014 16:19

Får jag tydligen av soliga dagar. Idag har jag hunnit med massor! Både tvättat, dammsugit och varit ute i trädgården. Ute hade jag sällskap av Nillan och Hansi som också tyckte det var fint med vårväder. Jag tog sekatören och klippte bort gamla björnbärssnår. Shit vad taggiga de är! Går knappt att ta i, så jag hade fullt av gaddar i händerna tills jag kom på att de inte är lika taggiga närmast roten.
Sen hittade jag ett nytt fynd vi har krokusar i trädgåden! Hansi fyndade också en näbbmus i vildsnåret. Inte lika mysigt kanske...

Men så har min dag sett ut. Nu ska jag slappa en stund med tidningar från jobbet. Sen ska jag göra storkok på köttfärsbiffar. Måste spara och göra matlådor så jag kanske kan betala tillbaka lite på det där lånet och köpa fina utemöbler till i sommar. :)

Av Nina - 8 mars 2014 18:19

Superhärligt väder idag. Tog med mig katterna ut och njöt av vårsolen en stund på förmiddagen. Då upptäckte jag att vi har snödroppar vid vårt äppelträd. Kul att se vad som kommer ploppa upp de närmsta månaderna. I juni firar vi ett år i huset.



På eftermiddagen jobbade jag eftersom det var lördagskonsert på lilla biblioteket i Gråbo. Fria tyglar spelade och sjöng visor för fyrtiotalet besökare. Festligt! Nu blir det en fortsatt lugn helg för min del. Håller tummarna för mer sol, trädgårdshäng och så lite läsning på det. :)

Ovido - Quiz & Flashcards