Alla inlägg under augusti 2010

Av Nina - 22 augusti 2010 00:00

Jag tror bestämt att jag har fått lite för mycket av det goda. Det finns liksom inte så mycket att göra ensam i en lägenhet i Sala. Så... jag har sett film och pimplat kaffe. Nu är klockan tolv och jag är sugen på att hoppa i sängen och sträckläsa ut den bok jag nyss påbörjat. Woho! Misstänker, bara misstänker... att kaffet kan ha ett finger med i spelet.


No more coffee after dawn!

Av Nina - 21 augusti 2010 12:50

Här kommer lite nya bilder från lägenheten. Det blev stor skillnad bara med alla möbler på plats men jag känner mig ju fortfarande långt ifrån klar. Om man nu någonsin kommer kunna säga att man är klar?

Här kommer de i alla fall.

              

Av Nina - 20 augusti 2010 21:41

Tada! Ja, jag har syndat och varit på loppis igen får väl erkännas. Jag har hittat två nya loppisar att bevaka. En i Heby och en i Sala. Medecin-flaskan (kan man kalla den det) köpte jag på second hand (Hela människan) i Heby för att jag tyckte att den var grön och fin och skulle passa bra i mitt badrum. Jag har alltid velat ha mitt badrum som en tropisk djungel. Minns att jag alltid tyckte att det var så mysigt när mamma hade badrummet fullt av blommor som hon duschat. Jag älskade att smita in där då när jag var liten för att det luktade så gott av fuktiga växter. 


Förlåt... stickspår! Men i alla fall köpte burken för att den var grön trots att jag inte riktigt visste vad jag skulle ha den till. Sen plockade jag med lite udda saker jag sparat i en burk och hittade några gröna blad på en gammal ljusmanchett och det var då jag såg en lampa tändas. Hushållssnöre hade jag redan och vips. :) Gillar att pyssla när idéerna bara kommer. Så detta får bli min nya bommulsburk till djungelbadet! Någon som vet tips på riktiga blommor som klarar att stå mörkt? 

Av Nina - 10 augusti 2010 17:56

Så var jag på plats i lägenheten i Sala. Kommer några bilder på hur det ser ut nu, så att jag kan minnas det sen när jag möblerat och fixat allt i ordning. Före/Efter-bilder precis som på tv och i inredningsmagazinen.

En ganska tom och tråkig balkong.  

Min tillfälliga sovplats i det annars ganska kala rummet.  

  Vardagsrummet är inte dåligt stort. Dock lägre i tak än jag är van.   Hallen.   Köket.

Lyckades trots en viss brist på skärbrädor laga mig en god sallad till tröst. Blev dessutom helt salig av att ha upptäckt felix dressing på soltorkade tomater. Gott!  

Ovido - Quiz & Flashcards