Alla inlägg under december 2008

Av Nina - 13 december 2008 16:58

Har suttit på tågstationen och väntat i två timmar på tåget som var försenat först 10 sen 20 och 30 och 40 minuter. Helt plöttsligt försvinner bara mitt tåg och ingen information i högtalarna. Vart ska jag åka vart ska jag byta, om jag tar nästa tåg kommer jag att få vänta jätte länge då? Inget svar. Fick titta i biljettautomaten själv och kom fram till att jag hade varit i Borås mer är tre timmar försent om jag hade åkt så jag gav upp och gick hem. Ingen glögg inga, pepparkakor, russin och mandlar och ingen Petro och Carro. Snopet är det minsta man kan säga om det hela och nu är jag grymmt besviken. Jag ville verkligen komma bort och göra något annat. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Blä för det! Saknar mina bibliotekarier!

Trumpen. 

Av Nina - 9 december 2008 09:15

Ni som känner mig vet att jag ofta drömmer konstiga saker och att jag kommer ihåg dem också så här är morgonrns och förra morgonens skörd.

  • Det flyger reaplan över himmelen som skriver dommedagsmeddelanden i luften. En grupp med nazister kommer för att hämta min familj, däribland en av mina gammla faddrar från borås. De tar mina föräldrar men jag lyckas gömma mig, och kan inte bestämma om jag vill leva ensam eller följa med mina föräldrar vart det nu tänker föra bort dem. Vaknar...
  • Min gamla mellanstadielärare, som jag förövrigt avgudade när jag var liten, har kommit på att jag har kopierat text från en bok till ett arbete jag skrivit. Nu skickar hon ett brev där det står att hon tänker ställa mig inför falutingsrätt.
  • En känd svensk artist (nämner inte vem här) får för sig att han ska bränna upp mitt uthus för att skaffa sig mer publicitet i tidningarna och jag tycker att det är kul och hjälper till men ångrar mig när han redan har tänt på. Kommer på att Min katts syskon ligger med sin mamma inne i huset och måste springa in för att rädda dem. Väl ute hänger de nästan livlösa alla tre i min famn och jag sparkar och slår på kändisen så att han börjar blöda i ansiktet och från näsan.

Snacka om att det är något skummt! Uppdämda aggressioner och rädsla är alldrig bra.  

Av Nina - 8 december 2008 13:33

Så börjar det att närma sig jul och jag har massor av saker att göra. Eller nej inte massa saker utan mest skoljobb. Jag har verkligen blivit trött på pluggandet men eftersom att jag är fröken duktig som inte kan göra något halvdant så sitter jag med skolarbetet hela dagarna och hinner inte med mycket annat än det och jobbet på biblioteket. Så jag har kommit fram till att det inte är särskillt bra med mig. Jag mår skit så fort jag försöker vara ledig. 

Det händer rätt ofta att folk påpekar att jag inte har någon koll på saker och ting och visst det är sant för jag är fröken duktig som bara ängnar mig åt studier och som inte har tid att leva livet. Ibland blir jag så fruktansvärt trött på mig själv och att jag är på dethär viset men jag kan bara inte koppla bort och göra annat. Sen kan man se det från ett annat synsätt om jag nu skulle börja se på massa film, spela massa datorspel, vara ute på fester varje kväll så skulle jag ändå bara se det som att jag gjorde det i "utbildningssyfte". Jag skulle inte njuta av det. Mina enda nöjen här i livet är att äta och sova hur illa är inte det. Nu får faktiskt fröken duktig skärpa sig och vara lite mer oduktig. För övrigt när det gäller Skövde... Jag vet inte skulle hellre ha en blandning Skorlänge eller Skorås. Jag vet inte börjar tveka är det rätt att jag är här? Känner mig väldigt ensam här det är det enda jag vet. Det ska bli väldigt skönt med jullov hemma i alla fall, och med Boråsbesök nästa helg. Jag behöver umgås och skratta!

Ovido - Quiz & Flashcards