Alla inlägg under maj 2009

Av Nina - 29 maj 2009 11:00

Har gjort mitt praktiska prov i Windows-administration, äntligen! och jag hoppas verkligen att det var det sista. Har en klump i magen och vill veta nu hur det har gått. Om det gick vägen så kommer det att vara en sådan total lättnad. Vet att en av tre var ok. De andra två vet jag inte. och man måste ha två av tre rätt för att bli godkänd. Hoppas verkligen att mina fullösningar duger.

Som tur är får jag snart åka till borås och fira bartömmning med gamla A600-gänget. Jag hörde talas om att det skulle ätas på Spice and Rice (världens godaste thai-mat i Borås). Så det kommer att bli precis som förr om åren. Härligt! Sen på Söndag blir det dop för lilla Livia (Antons systerdotter). Så det kommer att bli en härlig och avkopplande helg för mig. Sen på det en ledig vecka, förutom kvällen biblioteket. Den räknas knappt för det är bara kul. Woho sommarlov! (Kanske i alla fall) 

Av Nina - 27 maj 2009 10:42

Nattens ord:

  • Så fachinerande!

Tidigare i vår:

  • Varför sitter du där? Du har suttit där jätte länge! (med arg röst)
Av Nina - 12 maj 2009 21:57

På söndag fyller Anton 26 och eftersom jag faktiskt innerst inne är en hopplös romanitiker (kanske inte är många som vet det) så hade jag tänkt att bjuda på picknick. Om vädret tillåter vill säga. Nu är det bara det att jag inte riktigt vet vad jag ska fixa med för mat att äta. Därför efterlyser jag härmed:

  • tips på god picknickmat
  • tips på trevliga picknickaktiviteter
  • tips på viktiga picknick acessoarer.

Och det är bråttom jag har bara onsdag och freda på mig att ordna med allt. Dessutom hoppas jag att hans present verkligen dycker upp från det där skumma nätföretaget.

Av Nina - 11 maj 2009 21:56

Så avslutar jag dagen i soffan brevid Anton som har hittat något gammalt tv-spel. Sitter här och knattrar lite på min dator för att hålla honom sällskap även om varken han eller jag är speciellt sociala för tillfället. (ibland behöver man dra sig in i sin egen lilla kula) Borde egentligen vara trött på allt vad datorer heter, men jag antar att jag behöver använda dem till något trevligt då och då för att avdramatisera kontakten med dem. Har tillbringat dagen fram till 16:00 med att inte vilja labba och resten av eftermiddagen och kvällen med att faktiskt göra det och undra hur i hela världen jag ska klara av alla uppgifter.

Nu är det så att jag på grund av min klåfingrighet och förmåga att tänka "äh jag provar så kan jag ju alltid ändra tillbaka sen"har satt mig i en fet knipa. Inte så att det inte går att fixa men jag nåste erkänna för handledaren att jag har klantat mig och be på mina bara knän att han ska hjälpa mig. Jag har väldigt svårt för att erkänna att jag är dålig på något. Det kryper i kroppen på mig och jag skulle hellre göra om sex veckors arbete än att erkänna att jag gjort fel. Så det är bara att bita i det sura äpplet och öva. Imorrgon blir det ledigt och sen blir det äppeldags.

I övrigt händer inte mycket förutom att jag dricker massa kaffe med mjölkskumm. Det du Jenny. :P

Av Nina - 2 maj 2009 22:37

Några bilder som får samanfatta veckan.

  • Cyklade och hittade en sjö och ett träd att vila ryggen mot.
  • Såg en litem majbrasa och passade på att sitta i gräset med Anton och filosofera.
  • Sydde klart mina gardiner och hängde upp dem på prov. Tror de får hänga kvar faktiskt.
  • Upptäckte en morgon påväg till skolan att fontänerna i Skövde hade vaknat till liv. Tänk att lite vatten kan förändra inställningen till hela dagen! :)

Ovido - Quiz & Flashcards