Alla inlägg under oktober 2011

Av Nina - 23 oktober 2011 13:10

Efter förra veckans häktiska helg med föräldrarbesök, Ullared och däckbyte har det varit extra skönt att ta det lugnt, fast om jag tänker efter så har jag faktiskt gjort massor ändå.


Har helgstädat lite som vanligt, till och med fixat vattenlåset. Läst en massa, sett på film, stuvat om på vindsförådet och burit upp mina däck, handlat och tvättat, trånat efter hus på hemnet, druckit kopiösa mängder kaffe och varit ute och rastat katten. Nu håller jag på att föra över Jane Austens "Emma" så jag kan lyssna på den på mobilen när jag kör. Jag behöver verkligen jobba på min klassikerläsning. När ska jag bli allmänbildad? Det verkar ju aldrig hända...*suck*.


Sen har jag äntligen fått tid för att komma till Öron- näsa hals för den fina halsbölden (inget farligt) jag drog på mig i våras, som förvisso har gått ner igen. Det ska i alla fall bli så skönt när hela den där historien blir ett avslutat kapitel oavsett om det blir operation eller inte.


Men nu är det dags att hämta tvätt, diska lite, laga mat och sen eftermiddagskaffet på det. Jag har blivit en riktig kaffekärring! Får se om jag får med mig Anton på promenad i solen med. Så kanske vi bara råkar gå förbi ett hus som är till salu här i närheten... ;) 

Av Nina - 2 oktober 2011 11:39

Just nu händer det inte särskilt mycket intressant i mitt liv. Det är mest bara lugnt och skönt. Jag jobbar som en liten tog i veckorna och hinner inte så mycket mer och denna helgen har vi verkligen bara tagit det lugnt. Jag har läst en hel del, sen var vi på loppis en sväng igår så att jag fick kika lite efter figurer till mina sagostunder. Köpte nybakat bröd på bageriet att mumsa på när vi kom hem, sjukt gott var det! Borde verkligen göra det oftare. Pysslade med att göra lite trolldegsfigurer också, får se om sagostundsbarnen godtar min halvknöliga imitation av en duva. Senare var vi och hälsade på hos Antons systersfamilj, busade med lilltösen, åt gott och tittade på Johan Glans show. Länge sedan jag skrattade så hysteriskt. :) Och idag... tja det återstår att se. Tvätttiden är bokad men i övrigt hoppas jag på en lugn dag.

Ovido - Quiz & Flashcards