Alla inlägg under maj 2010

Av Nina - 28 maj 2010 23:31

Här kommer några bilder från månaden som gått.  

Var på tur uppåt landet och träffade Lina och Moa i Falun mycket trevligt och tur  att man gör sig så bra på kort.

Tur ändå att jag lyckades roa mina vänner.

   

Anton var också med men höll sig lite i bakgrunden för säkerhetens skull.

   

Detta var det som fashinerade Anton mest med Falun hungerstrejkarnas guru nr. 1 har en egen grill på stortorget. :) Hur tänkte de då?

   

Sen vidare till Säter och en mycket trevlig grillkväll med Jenny, Hanna och Hans.

   

Brysselkloen som norpar mat direkt ur förpackningen hos Bor min. Enda kortet jag han ta innan kameran lade av. Ingen bild på allt det fina nybyggda denna gång.   

Och så sist men inte minst Kött-tomaten, eller heter det bifftomaten? Kanske vore det lite mer smikrande att säga körsbärstomaten? Nej den får nog förtjäna det ordentligt om den ska få ett finare smeknamn först. Turen till Sala och tillbaka idag var iofs en bra början.

Av Nina - 27 maj 2010 18:58

Igår blev jag bilägare. :) Jag hittade och köpte en aldeles egen liten röd Renault Clio som nu mer går under namnet kötttomaten. Det var tydligen inte bara lacken som var röd, men jag körde en tur idag och den har redan blivit förlåten för jisses vilken frihet det är att susa runt på vägarna utan att behöva planera sitt liv efter busstidtabellen eller efter andra bilägares liv. Jag gillar den redan skarpt. Imorgon ska jag testa den lite mer ordentligt för då bär det av till Sala där jag ska titta på en lägenhet som jag blivit erbjuden och se om den faller mig på läppen. Med all säkerhet blir det nog en liten rundtur i stan och lite annat att kika på med. Lika bra att spana in potentiella bostadsområden menar jag. Rackarns vad det händer stora saker i mitt annars så fridfulla liv nu. Det är både roligt och tråkigt på samma gång. I ena stunden tänker jag att det är ju nu man kan börja leva livet och i nästa ser jag på allt jag har här och blir blöt i ögat av tanken på att lämna allt det braiga och trygga här. Jag har redan flängt runt så mycket och tänk om det aldrig tar slut på flyttandet? Tänk om det inte löser sig... så småning om. Fy, jag tänker på något gladare. 

I vilket fall så är kär i min nya bil! Kanske kan ta en bild på den imorgon om ni vill se den?

Av Nina - 15 maj 2010 11:27

Inte för att det blir sån stor skillnad nu. Dagarna flyter ihop rätt bra ändå och blir till en enda guggamojja av samma saker. Hansi jamar som en säl och Nillan sitter ute på balkongen så att jag måste kasta mig fram en sådär var femte minut för att se så att hon inte fått för sig att ta en promenad på räcket igen. Kommer det en fågel eller humla förbi är jag inte så säker på om hon kan tygla sina instinkter. Troligtvis glömmer hon då i sekunden bort att hon inte kan flyga.


Det är gråmulet väder ute och droppar lite från taken. Tänkte att jag skulle dra mig nedåt källaren för att se om det går att laga min cykel med muttrarna jag fick av Antons pappa. Anton ska fira födelsedag idag och jag behöver nog åka och köpa en grej till som present och jag borde nog köpa en extra tårta. Jag misstänker starkt att den jag själv gjort kommer att gå under namnet "surtårta" bodre ha insett det när det skulle vara citron och youghurt i. Men det gjorde jag så klart inte förrens jag smakade på smeten efteråt.


Tar nog ledigt från jobbsökandet idag i alla fall och pysslar lite här hemma om jag hinner. Det behövs verkligen damsugas och diskas och städas i största allmänhet. Jag har varit så upptagen med annat och liksom gått omkring och grubblat och mest inte orkat med någonting ordentligt, men nu får det bli ändring på det. Föredrar nog att städa framför att sitta vid datorn och skriva och skriva. Ibland behöver man en paus för att kunna tro på allt man skriver.


Nej som sagt, av med datorn, in med katterna och iväg!

Av Nina - 8 maj 2010 10:05

vad man gör här...egentligen.

Av Nina - 1 maj 2010 22:55

Jag hade tänkt att marinera kyckling men...

istället blev det marinerade köksluckor med marnerat köksgolv.

aj aj aj... :-(

Ovido - Quiz & Flashcards