Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Helg igen.

Av Nina - 15 maj 2010 11:27

Inte för att det blir sån stor skillnad nu. Dagarna flyter ihop rätt bra ändå och blir till en enda guggamojja av samma saker. Hansi jamar som en säl och Nillan sitter ute på balkongen så att jag måste kasta mig fram en sådär var femte minut för att se så att hon inte fått för sig att ta en promenad på räcket igen. Kommer det en fågel eller humla förbi är jag inte så säker på om hon kan tygla sina instinkter. Troligtvis glömmer hon då i sekunden bort att hon inte kan flyga.


Det är gråmulet väder ute och droppar lite från taken. Tänkte att jag skulle dra mig nedåt källaren för att se om det går att laga min cykel med muttrarna jag fick av Antons pappa. Anton ska fira födelsedag idag och jag behöver nog åka och köpa en grej till som present och jag borde nog köpa en extra tårta. Jag misstänker starkt att den jag själv gjort kommer att gå under namnet "surtårta" bodre ha insett det när det skulle vara citron och youghurt i. Men det gjorde jag så klart inte förrens jag smakade på smeten efteråt.


Tar nog ledigt från jobbsökandet idag i alla fall och pysslar lite här hemma om jag hinner. Det behövs verkligen damsugas och diskas och städas i största allmänhet. Jag har varit så upptagen med annat och liksom gått omkring och grubblat och mest inte orkat med någonting ordentligt, men nu får det bli ändring på det. Föredrar nog att städa framför att sitta vid datorn och skriva och skriva. Ibland behöver man en paus för att kunna tro på allt man skriver.


Nej som sagt, av med datorn, in med katterna och iväg!

 
 
Ingen bild

Love

15 maj 2010 12:43

Läge att inhägna balkongen? Så kan du slappna av när katterna är ute.

 
Nina

Nina

16 maj 2010 11:05

Jo, Jag har faktiskt ett tyg runt och hönsnät och tråd. Men bara runt den nedre delen så därför är det så mycket roligare på räcket. Nu har vi gett upp och skjutit fram bordet till kanten den lilla ligisten kan ligga på det och kika i stället. Nillan Nina 1-0. :P

http://nian.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards