Alla inlägg under mars 2009

Av Nina - 23 mars 2009 18:17

  • vattna blommor
  • äta (mat, glass, celmentiner)
  • dricka omåttliga mängder kaffe
  • bråka med Anton
  • avlägsna hår som tappat kontakten med näringskällan från kissarna.
  • gå på toa
  • kolla på tvtablån
  • kolla på tv
  • se klipp på nätet från nya robinsson
  • spela tvspel
  • sitta fraför datorn och tänka att snart ska ja ta tag i det
  • läsa andras bloggar
  • kolla facebook
  • kontrollera alla mail konton
  • följa utbildningansökningarna på studera
  • kolla nuvarande skulden på csn
  • titta om det kommit in lediga jobb som jag inte kan söka än
  • läsa kurlitteratur inför kurser i sommar/höst
  • prata en massa gojja och tvinga anton att lyssna
  • klia Nillan på magen så att hon spinner högt
  • skylla på träsmak i baken
  • studera utsikten från fönstret
  • slösa tid på att tänka ut nya undanflykter
  • blogga om undanflykterna

Av Nina - 18 mars 2009 08:21

Upptäckte nu för några dagar sedan att min gamla kompis hemmifrån som jag kännt sedan lågstadiet har skaffat blogg. Skoj tycker jag, det var på tiden! Så nu har jag blivit beroende av att läsa varje dag för att få veta vad det är för jobb hon har fått napp på. Jenny drömmer om att en vacker dag kunna bli flygvärdinna eller reseledare. (Hon är lite mer äventyrlig än jag) Hoppas bara att det är det hon fått napp på. Följ den spännande fortsättningen på http://jennyfilipsson.blogg.se/. Let your dreams come true! eller nått.

Av Nina - 6 mars 2009 19:35

Grönt var temat för dagen. Därmed avslutar jag dessa lustigheter.

Av Nina - 4 mars 2009 21:12

Så var den färglada onsdagen här med en blandning av citron, persika och plommon. Iförd denna utstyrsel var jag idag på en föreläsning med Johan Renborg, vars budskap var att hat var bra för kariären och att det är roligast att skämta om sådant man inte vill prata om. Därefter firades dagen med friterad kyckling och (efter vissa motgångar)jordnötssås. Tack för det Anton. :)

Av Nina - 3 mars 2009 17:55

Tisdagen firades med de nyinköpta lila strumpbyxorna, ett gult linne samt min kära scarfs och det pastelliga pärlarmbandet från sjuans syslöjd. Tog rygg på en dagisklass med reflexvästar genom stan för att undkomma fundersamma blickar.

Av Nina - 1 mars 2009 21:46

Så är man väl hemkommen från en härlig lunch, shopping och fika dag med vännderna i Borås. Det är alltid lika trevligt att träffa dessa vettiga, roliga människor och få prata av sig lite om dittan och dattan. Inte minst trevligt är det att få stilla sin nyfikenhet kring vad de sysslar med i regnstaden. Det visade sig att saker verkade rulla på som innan med samma kära samtalsämnen och samma härliga humor, vilket är skönt att veta. Det börjades i alla fall att pratas om hur biblioteket i staden skulle införa arbetskilt på jobbet under högtidliga tillfällen, detta ledde sedan vidare via grodkostymer och piratutstyrslar till carros färggladaveckan-utmaning med sin kompis. Denna utmaning går alltså i kort ut på att klä sig färgglatt i en hel vecka. För mer detaljerade regler(det finns mååånga...)  se Carros blogg (det finns en del). Så denna vecka kommer bilder att läggas upp för varje dag på bloggen för att bevisa att utmaningen uppfyllts. Jag klarar nog en första dag, men sen behöver jag nog tvätta och inventera min garderob. Önska mig lycka till, för utmaningen är antagen!  

Ovido - Quiz & Flashcards