Alla inlägg under januari 2009

Av Nina - 3 januari 2009 13:57

Jullovet hema hos mina föräldrar var en mycket angenäm upplevelese. Bara det faktum att slippa laga mat, bli ompysslad av föräldrarna och träffa alla gamla kompisar som också var hemma över julen var underbart. Vistelsen inehöll också en mängd bravarder. Den första prövningen var den årliga julgransstölden med mina barndomsvänner. Enligt traditinonen brukar vi alltid ta några smågranar längs dikeskanten före julafton och vi ville så klart inte vara sämre i år. Vi begav oss ut längs en av skogsvägarna för att utföra vårt uppdrag. Försvårande omständigheter var dock att det var kolsvart ute och att vi inte hade någon ficklampa. Vägen var snorhal och där halkade vi runt bärandes på en häcksax att klippa granen med. Vi halkade rätt rejält alla tre men turligt nog aldrig med häcksaxen. Living on the edge. Om vi hittade någon gran? Jo tillslut fick det bli en halv julgran (en sådan som man kan ställa mot väggen på grund av avsaknad av grenar på ena sidan) och en liten mindre kvist till mina kompisars marsvin. Alla nöjda och glada.

Den andra eskapaden utspelade sig på nyårsafton då vi ganska hastigt bestämde oss för att fira kvällen hemma hos min bror och ta med oss maten dit. Mamma envisades med att laga till allting hemma så det hela resulterade i att jag satt finklädd i baksätet med en skål cremé brulé i knät. Det var inte helt lätt att hålla denna pudding på plats i formen genom alla kurvor och farthinder då den flöt runt i caramellsåsen inuti skålen. Tänk noga över beslutet innan ni sätter er i bilen med er brulé! Jag lämnar slutet på historien öppet till er fantasi i rent underhållningssyfte.  

Ovido - Quiz & Flashcards