Alla inlägg under september 2010

Av Nina - 23 september 2010 07:20

Det blev inga bilder från helgen som jag lovade. Jag var som vanligt aldeles för lat med kameran. Men å andra sidan varför leva livet genom en lins (display om man ska vara modern). Så ni får helt enkelt bemöda er med att läsa om ni tycker att det är intressant.


Jag åkte till Skövde på fredagen i alla fall. Det var tur ändå för annars hade jag inte hunnit träffa antons föräldrar något. De åkte till borås sen för att passa lilla Livia. Anton och jag tog det väl mest lungt, var på stan och shoppade (passa på när man är i storstan) hyrde några filmer som vi konstaterade var kassa var ute och gick och tog igen en massa som vi missat på de tre veckor vi inte setts.


På Söndagen hade jag en sådan tur att jag fick sällskap i bilen till Sala. Anton hade blivit kallad till en arbetsintervju i Falun och tyckte det var lika bra att hänga på upp över. Det verkade som att det hade gått bra och nu håller jag så klar tummarna för att det blir positiva besked om 14 dagar. Det vore inte dumt att ha honom lite närmare. För att klämma 3 och en halv timme i bil efter jobbet en fredagkväll för att kunna träffas var ganska jobbigt. Är inte alls så förtjust i mörkerkörning. Inbillar mig alltid att mötande bilar är på min väghalva att jag ser diverse djur på väggrenen osv. Håller tummarna i alla fall. 


Nej, nu måste jag rusa ut till bilen och iväg till bibblan igen. :) 

Av Nina - 17 september 2010 17:53

Bilen som har krånglat, skrapat och gnällt fick nya bromsbackar av pappa igår.

Tack vare detta blir det tur till Skövde i helgen.

Nillan ville hälsa på Hansi och husse sa hon.

Har inte bestämt om jag ska orka köra idag eller vänta tills imorgon.

Men kul ska det bli.   

Av Nina - 11 september 2010 22:12

Idag har jag läst och läst i mina barn böcker. Läste ut spökhistorier från det svarta skeppet. Riktigt kusligt var det i slutet. Mysigt med lite höstrusk-skräck med ingredienser av havsstormar, pirater och exotiska miljöer. Läste en bilderbok som heter Bakomvärlden också. Lite kul för jag var kursare med författaren/illustratörens syster i Skövde och bilderna var verkligen häftiga och väldigt speciella. Läsa läsa läsa jag borde läsa ännu mer om jag ska hinna allt jag vill läsa!


Men man orkar ju inte läsa jämt, så jag har diskat och bakat bullar idag. Sen försökte jag ragga hit familjen på bullkalas och jag lyckades också. Det var tur för det är så himmla ovant och tråkigt att bo ensam igen. Då är det tur att det kan bli såhär mysigt. :) 


 


Nillan ville inte hjälpa varken med disk eller bullar. Hon ville hellre ligga och lata sig hon. Men det är klart det sliter ju på missen att hålla matte vaken om nätterna.


       

Av Nina - 5 september 2010 20:54

Tycker det är så roligt att pyssla här hemma. Det är avslappnade att pyssla och plocka och fundera ut hur jag vill att det ska se ut. Jag åkte iväg till Antikhandeln och hittade faktiskt mit lilla skåp som hängde där och väntade på mig. Det är ett Jugend-skåp och på baksidan står årtalet 1905. Mer än hundra år gammalt alltså men fortfarande så snyggt. IKEA kan slänga sig i väggen i jämförelse med denna skönhet.

  


Sedan åkte jag till Jysk och fyndade en del där med. Hittade perfekta gardiner till sovrummet och en badrumsmatta, tvättkorg och en billig byrå att ha i hörnet. Jag har skruvat på den där byrån hela förmiddagen. Massa skruvar, spikar och specialgrejer. Ibland är det tur att man har haft en snickarfar att studera. Så här blev det i alla fall i badrummet när allt kom på plats.



 


Vad tycks? Jag blev väldigt nöjd i alla fall. :)   

Av Nina - 4 september 2010 10:57

Äntligen har jag ordnat så att mitt internet fungerar igen. Ringde till support och då sade de att mitt moden måste fallit ut ur deras system. Sen tröck killen på någon knapp och så var det bara att köra igen. Efter x antal timmars frustrerat grubbel så var det tydligen inte svårare än så.


Hjälper alltid att sitta vid datorn när man väntar och väntar. Förra helgen var Anton här och vi var och kikade lite på en antikhandel där jag förälskade mig så fruktansvärt i ett litet väggskåp som jag inte kan släppa med tankarna nu. Butiken öppnar igen idag vid klockan elva så jag har väntat hela morgonen och nu är det dags att åka dit. Finns det kvar så har jag bestämt att jag ska köpa det som belöning till migsjälv nu när jag äntligen fått min första riktiga månadslön. Så håll tummarna nu för att det inte har blivit sålt! :S

Ovido - Quiz & Flashcards