Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Helgens inredningsprojekt.

Av Nina - 5 september 2010 20:54

Tycker det är så roligt att pyssla här hemma. Det är avslappnade att pyssla och plocka och fundera ut hur jag vill att det ska se ut. Jag åkte iväg till Antikhandeln och hittade faktiskt mit lilla skåp som hängde där och väntade på mig. Det är ett Jugend-skåp och på baksidan står årtalet 1905. Mer än hundra år gammalt alltså men fortfarande så snyggt. IKEA kan slänga sig i väggen i jämförelse med denna skönhet.

  


Sedan åkte jag till Jysk och fyndade en del där med. Hittade perfekta gardiner till sovrummet och en badrumsmatta, tvättkorg och en billig byrå att ha i hörnet. Jag har skruvat på den där byrån hela förmiddagen. Massa skruvar, spikar och specialgrejer. Ibland är det tur att man har haft en snickarfar att studera. Så här blev det i alla fall i badrummet när allt kom på plats.



 


Vad tycks? Jag blev väldigt nöjd i alla fall. :)   

 
 
Jen

Jen

5 september 2010 21:56

Vad fint du gör det Nina! Å snygg byrå :)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

6 september 2010 07:07

Tack så mycket! Nu blir det dock fattigt igen resten av månaden. Förköpte mig nog lite där känner jag. Men jag får väl knapra på någon gammal kant så länge. ;)

 
Marie

Marie

5 september 2010 22:19

Helmysigt! När bjuder du in Sthlmsfilialen på GKP? ;)

http://joelly.se/anteckningar

Nina

6 september 2010 07:06

Tack! GPP-vadå för nått? Om du menar någon form för hälsa på så är det bara att ringa och komma. :)

 
Ingen bild

Frida

6 september 2010 08:27

himla fint jugendskåp! :)

Shit vilken stor toa du har..du ska se min...går knappt o vända sig...vasken känns som om den e gjord för barbiedockor :/

Nina

6 september 2010 21:48

Tack, blev så där kär som bara jag kan bli i en sak och var livrädd för att de skulle blivit sålt. Jo allt är ganska stort här vet inte riktigt hur jag ska klara av att använda hela lägenheten bara, men Nillan tycker om att springa runt i den så det är ju tur. Är ju ändå hon som använder den mest.

Låter trångt hos dig men jag är säker på att du har det supermysigt du som bor i Sveriges bästa stad. Måste få komma och hälsa på sen nästa sommar så jag får se allt det härliga. :) Hoppas det går bra med lägenheten i övrigt och att du trivs bra! Hittat något extra jobb än?
Kram/Nina

 
Ingen bild

Carsan

6 september 2010 16:24

Ha ha till och med jag fattar ju att GKP står för glass-kaka-paj=) Älskar skåpet. Tror att jag får gå en liten loppis/auktionsrunda när jag hälsar på dig någon gång=)

Nina

6 september 2010 21:44

Åh, det borde jag ju ha fattat! Jag trode det var något stockholmsslang för studiebesök. Detta var ju 100 gånger bättre så klart!
Jag ska ta med dig till de djupa skogarna av antik- och loppis butiker som Salatrakten har att erbjuda. Stort utbud för att vara så litet här får jag säga. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards