Alla inlägg under januari 2007

Av Nina - 22 januari 2007 14:29

Hej hopp!

Helt vanlig dag idag. Var till skolan på föreläsning vid 10 och sprang sedan fort hem för att se om jag hade fått någon post. Det hade jag inte som vanligt. :( så jag skyndade vidare till min lägenhet för att se om jag fått mina radonmätare. fick faktiskt ett brev förra veckan, från hyresvärden. De sa att de hade valt ut min lägenhet för att mäta radonhalten i huset. Så man skulle kunna säga att det var med stor nyfikenhet jag öppnade dörren till lägenheten. Jag menar det hade ju gått några dagar sedan jag fått brevet och jag hade ju inte kunnat låta bli att fundera över hur dessa mätare ser ut, dessa fick dessutom inte flyttas på på 3 månader. Jag menar, är det en stor typ damsugare med snabel och antenner som man kommer snubbla över varje gång man måste gå och kissa mitt i natten så kan det ju bli jobbigt! Eller kanske något litet odskefullt med röda ögon som blinkar till en när man ska sova? Eller något som gnisslar som en hamster i ett hjul? Ja ni förstår nog ungerfär tankegångarna... Så det blev en stor besvikelse när jag först tittade mig omkring och inte upptäckte någonting annorlunda alls. Kanske hade de kommit på att jag inte var tillräckligt ansvarsfull för att genomgå ett sådant test. :( Senare på dagen när jag skulle vattna mina blommor upptäckte jag en liten rund svart sak ca 7 cm i diameter i fönsterkarmen och drog en lättnadens suck. Där var den ena och den andra var gömd uppe på ett skåp. Nu funderar jag bara över tre saker.

  • Kommer de sänka hyran om radonhalten är för hög? (min hyra är hutlöst hög)
  • Hur ser radon ut?
  • Hur får man tag på massor av det? (jag menar får man inte flytta dosorna till radonet så kan man ju alltid... hrm ja ni förstår nog)


  • Mina två nya rummskamrater har i alla fall fått namnen Augst och Lotta och bör behandlas med stösta respekt även om de faktiskt gör intrång i mitt hem. Bättre att göra sig vän med fienden så att säga. Det får vara dagens motto! Tack för att ni orkar läsa. (=

    Ha de gött vänner!

























































































































































































































































































    Tänkte bara tillägga att detta är ett skämt! Har förstått att folk missförstår mig rätt ofta och tror att jag är korkad på riktigt. :P Men man kan ju inte låtabli att fundera över sånna här saker :P

    Av Nina - 20 januari 2007 14:26

    Igår var jag på superhjältepub med min stålmannentröja från ullared. :) vi var visst två stycken som hade varit på ullared och köpt en stålmannentröjor. Det var rätt skoj på festen faktiskt, kanske rentav den roligaste fest jag varit på här i borås (förutom nästanjulen hos Emma och Rosie). Var ju lagomt onykter och glad. Hade inte förväntat mig att det skulle bli kul alls men där ser man...när man minst anar det. Pratade en hel del med Linda och Caroline de är trevliga flickor de! Capsade i ungerfär en kvart, det gick inte så bra. :P sen pratade jag och dansade mest. Idag snöstormar det utanför hustet och två brudar knackade nyss på och ville sälja expressen, jobbigt att säga nejtack. Jag gillar snö :) så idag ska jag försöka baka semlor och läsa en massa så att jag ligger bra till med läxor tills anton kommer hem. mmmm semlor det är gott det, mamma hade visst redan gjort, ligger efter. I övrigt så saknar jag Tissen och mitt piano. Kanske borde åka hem nån gång i alla fall fast jag inte har tid och råd. Ska sluta nörda mig (som jenny säger) och göra något vettigt. Äta frukost kanske.

    Av Nina - 18 januari 2007 14:24

    Så var det morgon igen. Jag vaknade i morse och var arg. Jag hade drömt om familjen i frankrike. De hade kommit hit och förstört allt, var otacksamma och klagade över att allt här var omordernt och fånigt. Inte ville föräldrarna låta mig ta med barnen och göra saker heller de var extremt överbeskyddande. Sen försökte de få mig att bli osams med Juila genom att säga att hon minsann fick dubbelt så mycket pengar som jag. Jag var så arg när jag vaknade att jag flög upp ur sängen när klockan ringde. Jobbigt jag tänker ofta på familljen och jag kan inte riktigt släppa den, måste ha varit ett traumatiskt år. :P Min teori är att jag är så uttråkad här nu att jag måste skapa mig lite problem att grubbla över. Anton ska inte vara här i helgen och på fredag är det superhjältepub. Vet att jag borde gå men jag känner inte för att gå själv. De andra ska säkert jobba och vem ska jag prata med? Jag borde skaffa mig lite kompisar här! Det skulle vara så skönt att bli liten igen och bygga kojor i skogen och tycka att saker var jätte spännande jämt! Nu behövs det lixom så mycket för att man ska bli glad. Det är inte lätt att tänka. Får väl begrava mig i arbete som jag brukar göra så att jag inte hinner tänka, det borde fungera ett tag till. Men jag måste göra något riktigt roligt snart annars dör jag. Ursch vad bortskämmd jag är! Nej nu ska jag äta frukost och sen ringa banken och se om jag har fått några pengar.

    Hej Hej!

    *vinkar*

    Av Nina - 16 januari 2007 14:18


    Jaha livet år vidare sakta men säkert. Allt har återgått till det normala med skola och plugg. Sitter här ensam i min lägenhet och filosoferar. Det är tråkigt att vara själv jämt har nog alldrig varit så ensam som här i Borås. Visst jag har oändligt nånga kompisar som jag träffar i skolan och på fester om helgerna, men de är nog för många i stället. finns ingen som man kan prata med ensam eller göra saker med. Det blev tommt igen när mamma och pappa åkte hem efter helgen antar jag. Men man ska väl inte klaga. Det är ju inte varje dag man får chokladpudding till frukost. :) Livet känns på något sätt för tråkigt man gör samma saker dag från dag och vecka till vecka. Måste ha något att se fram emot men just nu har jag ingenting planerat. Det verkar inte som att det blir någon londonresa av för mig och Jenny heller. När den ena kan passar det inte för den andre. *suckar* Glädjen över att vara hemma från Frankrike igen har lixom laggt sig nu. Där var allt som vanligt. Eller ja Maxime var frisk nu och Marjorie hade blivit större och Lucas var lika söt som vanligt. Det var så mycket lättare att passa dem nu än innnan vet inte varför men det var helt ok. Den nya au-pairen i familjen var jätte trevlig också! Vi hadé en del att diskutera och gissa om vi skrattade när vi lekte mamma papppa barn med Marjorie... Tror alldrig att jag har sett en så arg mamma (Marjorie) nån gång, fast det bör ju tilläggas att bebisarna (vi) inte var speciellt lydiga. :P Men visst längtade jag hem en hel del när jag var där. Det var jätte skönt att komma hem igen och Antons välkomnande var ju inte att klaga på. :) Men nu är allt som vanligt igen och jag börjar bli uttråkad. Fattig är jag också har inte råd att göra någonting. Men jag ska inte klaga. Är ju knappast depp eller något. Solen skiner på Borås för en gångs skull. Ska plugga ett tag sen ska jag träffa kompisarna och inventera kårhuset sen ska jag träna ikväll. Street Jazz det ska faktiskt bli roligt har inte tränat sen innan jul. Jag behöver nog ta ut mig lite helt enkelt. Det här blev ett långt inlägg men jag ska sluta nu för jag förstår att folk har bättre saker för sig än att läsa mina melankoliska dagboksinlägg.

    Ha det gött mina vänner och alla som jag känner!

    Kram på er!

    Ovido - Quiz & Flashcards