Direktlänk till inlägg 22 januari 2007

radon och blårök

Av Nina - 22 januari 2007 14:29

Hej hopp!

Helt vanlig dag idag. Var till skolan på föreläsning vid 10 och sprang sedan fort hem för att se om jag hade fått någon post. Det hade jag inte som vanligt. :( så jag skyndade vidare till min lägenhet för att se om jag fått mina radonmätare. fick faktiskt ett brev förra veckan, från hyresvärden. De sa att de hade valt ut min lägenhet för att mäta radonhalten i huset. Så man skulle kunna säga att det var med stor nyfikenhet jag öppnade dörren till lägenheten. Jag menar det hade ju gått några dagar sedan jag fått brevet och jag hade ju inte kunnat låta bli att fundera över hur dessa mätare ser ut, dessa fick dessutom inte flyttas på på 3 månader. Jag menar, är det en stor typ damsugare med snabel och antenner som man kommer snubbla över varje gång man måste gå och kissa mitt i natten så kan det ju bli jobbigt! Eller kanske något litet odskefullt med röda ögon som blinkar till en när man ska sova? Eller något som gnisslar som en hamster i ett hjul? Ja ni förstår nog ungerfär tankegångarna... Så det blev en stor besvikelse när jag först tittade mig omkring och inte upptäckte någonting annorlunda alls. Kanske hade de kommit på att jag inte var tillräckligt ansvarsfull för att genomgå ett sådant test. :( Senare på dagen när jag skulle vattna mina blommor upptäckte jag en liten rund svart sak ca 7 cm i diameter i fönsterkarmen och drog en lättnadens suck. Där var den ena och den andra var gömd uppe på ett skåp. Nu funderar jag bara över tre saker.

  • Kommer de sänka hyran om radonhalten är för hög? (min hyra är hutlöst hög)
  • Hur ser radon ut?
  • Hur får man tag på massor av det? (jag menar får man inte flytta dosorna till radonet så kan man ju alltid... hrm ja ni förstår nog)


  • Mina två nya rummskamrater har i alla fall fått namnen Augst och Lotta och bör behandlas med stösta respekt även om de faktiskt gör intrång i mitt hem. Bättre att göra sig vän med fienden så att säga. Det får vara dagens motto! Tack för att ni orkar läsa. (=

    Ha de gött vänner!

























































































































































































































































































    Tänkte bara tillägga att detta är ett skämt! Har förstått att folk missförstår mig rätt ofta och tror att jag är korkad på riktigt. :P Men man kan ju inte låtabli att fundera över sånna här saker :P

     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Nina - 18 mars 2015 20:02


    Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

    Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

    Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

    Av Nina - 24 september 2014 07:54

    Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

    Av Nina - 28 juli 2014 08:22

    Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

    Av Nina - 28 juli 2014 07:52

    Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

    Ovido - Quiz & Flashcards