Alla inlägg under mars 2013

Av Nina - 24 mars 2013 22:50

Inte mycket har hänt i mars. Det känns som att jag mest har gått runt och väntat på saker och jobbat i massor. Förra lördagen hade vi dock besök av fina vänner. Maria, Sofia och Mattias var här och hälsade på. Det blev spelkväll med apelsintema (apelsinmarinerad kycklig och apelsinchokladsmuffins till efterrätt). Brädspel och trevligt sällskap fick det att kännas som att tiden gick lite snabbare så det var väldigt välkommet.



Maria och Anton spelar carcassonne.

 Mattias och Sofia.


En annan sak som det har blivit mycket av denna månad är storstädning. Jisses vad jag har diskat, dammat, putsat och torkat i lägenheten för att få den i tipp topp form. I tisdags hade vi visning av den och en gång till i lördags och nu verkar det i alla fall som att vi har en köpare för utgångspriset. Bara kontraktet blir skrivet så kan jag lugna ner mig och sluta vara sur skurtant fram tills vi flyttar. Det är roligare att städa ordentligt när det är tömt. Snyggt ska det va så den som flyttar in känner sig välkommen tycker jag!


Igår var det Earth hour mellan 20:30 och 21:30 för att uppmärksamma alla på att ta klimat och miljöfrågor på allvar. Meningen var att alla skulle släcka sina lysen under den timman men jag kunde inte se att det var någon mer som verkade bry sig synd nog. Det hade varit coolt om det blivit svart (vilket tillfälle att se stjärnhimlen). Jag släckte i alla fall lägenheten och myste med ljus. Lite knepigare att laga mat i värmeljussken, men tro mig det går.   


 

Matlagningsdags under earth hour.


Ovido - Quiz & Flashcards