Alla inlägg under augusti 2009

Av Nina - 27 augusti 2009 23:53

Hanna och jag slog vad om vem som kan ha kvar sitt åkband från furuvik längst. Förra gången vi tävlade slet en annan kompis av det när vi lekte burken. Det var lääänge sen! Så Hannan upp till bevis, eller är du skylldig mig en flaska vin? :)

Av Nina - 25 augusti 2009 20:45

Idag har jag varit på en ordentilg shoppingrunda. Har köpt både jeans två toppar en tjocktröja och ett par stövletter. Det är banne mig inte dåligt för att vara jag. Ibland har jag mina bra shoppingdagar. Är så roligt att handla skor nu när jag har hittat skokanonen som faktiskt har damskor i storlek 42. Det är en stor revolution, åt minstonne för min tidigare så tomma skohylla. Jag gillar det! Alltid trevligt att ha lite nya kläder till skolstarten. En sak som är förvirrande dock är att jag inte passar så bra i mina "vanliga" färger nu när jag är rödhårig. Konstaterade i provhytten att alla plagg jag tagit med första gången inte passade så bra som jag tänkt. Men man vänjer sig väl. Väntar faktiskt nästan på att färgen ska gå ur och att håret skall växa. Besöket hos frisören var ett av mina sämre infall. Men hår växer ju ut så det är väl inget att hänga läpp för.

Av Nina - 23 augusti 2009 11:04

Igår var jag med Hannan på Furuvik. Det var roligt att se hur det såg ut. Det var ju länge sedan vi var där sist. Det regnade lite i början och vi fick vada genom en sjö för att komma till gamla barna-Hedenhös attraktionen som de byggt om till en flodfärd på amazonas eller något i den stilen. Blev faktiskt besviken på det nya de gjort. De hade i princip tagit bort allt som hade med hedenhösarna att göra och sedan inte satt dit något annat. det enda var väl några Alpackor som betade inne på området man åkte igenom. Det enda action som bjöds var när en självmordsbenägen anka hoppade i båtrännan mitt framför vår tunna. Den simmade dock vant över till andra sidan och klarade sig undan en frontal krock.

Skeppet åkte vi också och man tänkte att hur läskigt kan det vara jag åkte den när jag var 12? Så vi satte oss högst upp. Fy vad rädd jag var! Hanna var inte lika rädd, hon var räddare för ormarna i terrariet tror jag. Alla har vi våra rädslor :) Skoj att få åka iväg en sväng i alla fall.

Nu är det grå vardag igen och det känns verkligen att skolan ska börja snart igen. Stämningen ligger liksom i luften. Jag ska ju förstås få kaffe hos Jenny ikväll och se hur det går för dem med huset. Det ska bli roligt att se hur långt de har kommit. Sen ska det bli skönt att få komma hem till Anton och katterna och ta det lungt och njuta av de sista sommarlovsdagarna. Har faktiskt längtat efter dem nu när jag har varit borta.

Av Nina - 20 augusti 2009 19:33

Jag har hunnit med många fikor på stan medans jag har varit hemma. I Tisdags var det jag och Hanna som träffades tog en fika och pratade. Alltid lika trevligt att träffa "lillsyrran". Idag fick jag äntligen den stora äran att träffa Erika och Anna från grundskolan. Erika har jag gått med till nian och Anna till sexan så det var kul att få träffa dem igen. Det var ju ganska länge sedan. Vad mycket man har glömt bort om hur det var i skolan när man var barn. Alltid trevligt att få veta lite om vad alla gamla klasskompisar gör nu för tiden. Det var ju väldigt mycket tid man spenderade medn dehär människorna och nu har de bara försvunnit, gått upp i rök känns det som. Anna och Erika var i alla fall sig lika som jag minns dem. Var inte riktigt säker på om jag skulle känna igen dem. Det har ju gått lång tid och hänt en del sen man slutade grundskolan.  

Av Nina - 16 augusti 2009 20:17

Ska åka hem i morgon och kanske kommer jag hinna åka till furuvik med Hannan också. Måste fortsätta smida planer för veckan. Först ska jag packa, betala räkningar och laga mat åt Anton. Hämta tvätten också. Mycket att göra. Kanske inte så intressant för er att läsa heller, så nu ska jag skona er från fler detaljer 

Av Nina - 11 augusti 2009 22:42

Sedan jag blev klar med kursen i webbdesignen har jag mest haft det lungt och skönt, men visst blir det lite svårt att fylla dagarna med något vettigt när man inte måste. Idag har jag därför försökt att pyssla lite hemma i lägenheten. Dammsög hela lägenheten, tvättade mattor, målade mer på min pall, städade badrumsskåpet, målade en bakgrundsfrigolitplatta till min fina John Bauer vykort som jag köpte i Jönköping och satte upp dem.

Har med andra ord gjort rätt mycket ändå även om jag var tvungen att sova lite middag och drikka lite kaffe på eftermiddagen.

Dagens två lärdommar är att det heter en skytt och inte en skytte. Jag och Anton pratade om stjärntecken nar han plötsligt borjade skratta hejdlöst åt mig. Jag å min sida blev så upprörd att jag drog upp ett riskorn i näsan av misstag. Vi var tvugna att kolla upp det i SAOL och självklart hade han rätt som vanligt. Han har alltid rätt. (Även om det tar emot att erkänna det)

Nästa erfarenhet var av ett mer chockande slag. Skulle limma fast ett snöre på min frigolitbit så jag skulle kunna hänga upp min tavla. Det sade bara "fräs!" sen hade jag två stora hål på baksidan av tavlan. Tur att målarfärgen stoppade för Karlssons klister.

Alltså:

  • En skytt, flera skyttar och inte en skytte flera skyttar...
  • Frigolit smälter om man försöker limma på det.  

Man behöver alltså inte gå i skolan för att göra revolutionerande upptäckter det räcker så bra ändå om man bara begår några oskyldiga vardagsmisstag.

Av Nina - 3 augusti 2009 10:41

Har haft en bra helg och inte uträttat så mycket nyttigt på varken lördag eller söndag. Skulle vara att jag var och plockade blåbär då med Antons föräldrar och systerns man. Grillat blev det hemma hos dem. Sen var det dags för (hör och häpna) den andra Harry Potter visningen för min del. Det var mysigt att få se bion i Skövde eftersom jag inte varit där förut. Konstaterade att det såg ut som biosalonger gör mest.

Igår var vi på utflykt till Kinnekulle och en stenmässa som Antons syster var väldigt intresserad av (hon är guldsmed). Stenar i all ära, men jag var mest lyrisk över hantverksbodarna där jag hittade väldigt fina tavlor som jag hade köpt om jag hade haft pengar. Mat på kinnekullevärdshus blev det och sedan tittade vi på en kyrka där de spelat in lite av Arn filmerna. Passade på att tända lite ljus för mormor, morfar, farmor och farfar med. (Något jag måste göra varje gång jag är i en ny kyrka av någon anledning.)

Sedan avslutades kvällen i lugn och ro ute på balkongen med levande ljus. Jag dinglade i min nya hängmattestol läsandes en spännande bok, medans katterna satt under mig och spanade efter nattfjärilar. Men nu är helgen över och det betyder tillbaka till webbdesign och ångest. Jag förstår ärligt talat förstår jag inte vad det är jag förväntas åstadkomma nu i den sista uppgiften. Det är kuhlthaus lag om ångest som har drabbat mig. 

Ovido - Quiz & Flashcards