Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Furuvik.

Av Nina - 23 augusti 2009 11:04

Igår var jag med Hannan på Furuvik. Det var roligt att se hur det såg ut. Det var ju länge sedan vi var där sist. Det regnade lite i början och vi fick vada genom en sjö för att komma till gamla barna-Hedenhös attraktionen som de byggt om till en flodfärd på amazonas eller något i den stilen. Blev faktiskt besviken på det nya de gjort. De hade i princip tagit bort allt som hade med hedenhösarna att göra och sedan inte satt dit något annat. det enda var väl några Alpackor som betade inne på området man åkte igenom. Det enda action som bjöds var när en självmordsbenägen anka hoppade i båtrännan mitt framför vår tunna. Den simmade dock vant över till andra sidan och klarade sig undan en frontal krock.

Skeppet åkte vi också och man tänkte att hur läskigt kan det vara jag åkte den när jag var 12? Så vi satte oss högst upp. Fy vad rädd jag var! Hanna var inte lika rädd, hon var räddare för ormarna i terrariet tror jag. Alla har vi våra rädslor :) Skoj att få åka iväg en sväng i alla fall.

Nu är det grå vardag igen och det känns verkligen att skolan ska börja snart igen. Stämningen ligger liksom i luften. Jag ska ju förstås få kaffe hos Jenny ikväll och se hur det går för dem med huset. Det ska bli roligt att se hur långt de har kommit. Sen ska det bli skönt att få komma hem till Anton och katterna och ta det lungt och njuta av de sista sommarlovsdagarna. Har faktiskt längtat efter dem nu när jag har varit borta.

 
 
Jenny

Jenny

24 augusti 2009 10:26

Bra att du FAKTISKT har saknat dom ;)

http://htt://jennyfilipsson.blogg.se

 
Nina

Nina

25 augusti 2009 11:41

Ja, jag kan ju inte erkänna bara sådär att jag har saknat dem gigantiskt hemskt jättemycket. För då skulle de bli så malliga om de fick läsa det. Där av det det neutraliserande ordvalet faktiskt. :P

http://nian.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards