Alla inlägg under september 2012

Av Nina - 16 september 2012 11:38

Blev lite sugen att skriva nu när jag njutit av andras mysiga uppdateringar ett tag. Så här kommer ett inlägg om både ditten och datten.


Jag och Jenny var ju i Barcelona i förra veckan och turistade runt och hade det bra på alla sätt och vis men som ni alla säkert fått reda på redan så blev jag bestulen på min väska den sista dagen. Det förtog liksom lite av hela upplevelsen med resan. Blev av med mina kontanter, kötkortet, glasögonen jag haft i en månad bara, telefonen och andra kameran jag blir av med på kort tid. Så det blev inga egna foton eller minnen kvar, men jag ska inte gnälla här, det mesta har ju faktiskt gått att ersätta nu.


Det som var mysigt med resan var alla saker vi såg, all god mat vi åt och den fina stranden vi besökte. Jag tror att jag har blivit ett till och med större fan av Gaudi än jag var innan. Måste läsa hans biografi någon gång för hans hus tar verkligen andan ur en när man ser dem! Man skulle kunna bli religiös för mindre.


Jag framför Sagrada famillia  


En annan rolig sak var att jag och Jenny såg Kyrkan Santa Maria del mar som jag läst så mycket om i boken "Katedralen vid havet" av Falcones de Sierra, Ildefonso. Nördigt jag vet, men det känndes väldigt speciellt att få se den. Kunde nästan se hur huvudpersonen kom, i den gassande solen, släpandes på stenblocken till folkets kyrka. 


 

Inuti Santa Maria del mar


Men dedan var det skönt att komma hem igen och roligt att börja jobba. Kände mig pigg, i gasen och peppad på att komma igång med höstens aktiviteter men på tisdagen började jag bli förkyld. Så jag fick genomlida veckan sur och uttråkad hemma i lägenheten istället. Jobbade lite igår i alla fall och det var kul. Igår spenderades kvällen med Anton och godis hemma i tv-soffan. Vi har tittat klart på alla sesonger vi har av How I met your mother så stämningen var något förvirrad när det kom till att välja vad vi skulle titta på. Några förslag?


Idag är det söndag och egentligen borde jag väl diska och baka för fulla muggar så att vi hinner upp till Antons syrra till tre. Där ska vi träffa hans familj för att utse vem som ordnat (bakat vore fel ord efter som jag råkar veta att inte alla deltagare besvärat sig med att baka...) den bästa rulltårtan. Antons mamma har så roliga idéer, omöjligt att inte nappa på en sådan snilleblixt. Kanske bäst att jag sätter igång ändå.   

Önska mig lycka till!

Av Nina - 2 september 2012 11:59

Om allt går enligt planen kommer jag och Jenny   att vara i Barcelona imorgon.

Tjoho! 

Av Nina - 1 september 2012 11:00

Jag var och fick bilen besiktigad igår utan ett enda fel, men det var ändå inte det bästa. Det bästa var dessa arga skyltar som blivit uppsatta vid Ica Maxi. Jag hatar verkligen när folk inte följer regler och bara struntar i andra och parkerar i princip framför svängdörrarna till affären. Jag önskar att jag hade skrivit den själv! Nu kunde jag i alla fall gå in i affären utan att zick zacka mellan felparkerade bilar och med ett brett skadeglatt leende. Tack ni hemliga kampsystrar och bröder!


 

Ovido - Quiz & Flashcards