Alla inlägg under september 2009

Av Nina - 26 september 2009 22:11

Stressig dag har det varit idag. Direkt efter biblan så skulle vi åka till Antons föräldrar i Ryd, dessutom skulle jag helst ha lämnat in ett arbete också. Tänkte att jag skulle slippa sitta i skolan imorgon efter bokmässan men tyvärr så får det nog bli så. Det är så mycket nu och det känns som att allt bara hänger över mig. Vilken sekund som helst rasar nog allt samman. Det var i alla fall skönt att få lite mat i sig. Efter maten var vi alla (utom Malena och Livia) och såg Robert Broberg på stadsteatern i Skövde. Det var kul och många låtar som man kände igen. Han har blivit väldigt gammal robban. Väntade på att han skulle spela Öken (hörde den för första gången i skolan när Daniel hadde den med på "Ornästoppen") men det gjorde han inte det var synd. Hade lite otur med platserna dock. Jag och Anton hamnade brevid publikens värsta "nu klappar vi alla och sjunger med natzis" så fort någon sänkte händerna för att vila armarna en stund så började de klappa högre och stirra uppfodrande runt om kring sig. De klappade hela tiden, antar att de gillade Robert Broberg väldigt mycket, i alla fall att dömma av energin i klappandet och sjungandet. Lite charmigt var det faktiskt. Imorgon ska jag till bokmässan och kika, kanske får se om vi hittar några seminarier att slinka in på. Jag ska försöka att förtränga allt skoljobb under dagen. Eller förresten. Jag tror att jag börjar med en gång med äppelpaj och lite hederligt tv-tittande. 

Av Nina - 17 september 2009 21:06

Trevlig vikarie i skolan, slapp improvisera lektioner och fick öva läseläxa med barnen. Fick också läsa en bilderbok högt för klassen. Första gången jag läste för en barngrupp så det var roligt. Känner dock att jag kanske behöver öva mig lite på mina dramatiseringar av röster och dyrligt. De lyssnade i alla fall och satt någorlunda stilla så det är nog inget dåligt betyg ändå. Lugn kväll på biblioteket också det var nästan inga frågor alls i disken. Ganska skönt att bara trava runt med böckerna och pula upp dem i hyllan. I alla fall denhär kvällen för jag var väldigt trött efter praktiken och det ville liksom inte släppa trots mina tre koppar kaffe. Men ändå en dag som helt klart hamnade på plus. Anton har lagat mat också tills jag kom hem, alltid trevligt att bli lite ompysslad.

Av Nina - 16 september 2009 22:01

Har jag otur blir det 15 lärarlösa elever i mina händer och improviserade lektioner. Har jag tur blir det en duktig vikarie, jag och nya erfarenheter. Avklarad läsning och lugn bokuppsättarkväll på Biblioteket.

Av Nina - 15 september 2009 19:11

Har konstaterat att det är väldigt frustrerande att inte få tag i de personer som man vill prata med. De bara vägrar svara i telefon, eller svara på msn. Har en lista på fyra personer som jag vill och borde få tag i idag. Men det går inget vidare. Man har liksom vant sig vid att folk skall vara kontaktbara jämt. När jag inte ens kan få tag på Mamma på hennes födelsedag för att grattulera är det illa. En annan kompis verkar ha bytt telefon eller nummer så där är det inte lönt att försöka.Läraren jag har praktik hos svarade tillslut på mitt telefonsamtal tack och lov och nu får jag svar via msn också så jag är uppe i två av fyra. Men riktigt nöjd är jag ju inte. Antar att jag är kommunikationsbortskämmd. Eller?

Av Nina - 9 september 2009 18:28

Jenny skickade ett klipp till mig från ett barnprogram vi såg när vi sov över hos varandra mins inte om det var hos mig eller Jenny och Hanna. Det var dock väldigt roande att lyssna till pojkens pipiga röst när han skulle peka ut alla leksaker i leksaksaffären. Något som vi fortfarande skrattar åt fast vi har blivit vuxna alla tre. :)



Lite stolt är jag också att jag äntligen har fattat hur man "bäddar in" youtube klipp i bloggen. Se vad lite webbdesignskurser kan göra för underverk. :P

Av Nina - 8 september 2009 21:54

Imorgon tror jag att jag ska vara duktig och gå upp tidigt. Då kanske jag hinner med både morgonyoga och att läsa ut boken som ska diskuteras på seminariumet på fredag. Dessutom skulle jag behöva kolla vad som har hänt med min bloggportal. Det är något som inte riktigt stämmer. Hur kommer det sig att de har byggt om hela sidan? Ja ja det är väl bara bra att det utvecklas hoppas på att det är till det bättre. Det är något som jag hade tänkt att jag ska ta reda på nu. Det kanske var på tiden att ändra lite på bloggens layout ändå?

Av Nina - 6 september 2009 13:07

Har så mycket att göra. har varit stressad hela veckan. Hur ska jag klara att plugga 150% ha praktik, jobba på biblan och träna också? Det är den stora frågan, men jag försöker verkligen. Idag har jag sovit till tolv var helt slut är förkyld också till råga på allt. Det är inte så lätt att gå från noll till hundra på en dag. Nästa vecka är Anton borta också så vem ska pyssla om mig då? Det är inte bra att stressa såhär. Jag skulle kunna sova hela dagen. Jag får nog börja på yoga igen så kanske jag klarar av att lugna ned mig lite. Skolstarten har varit helt galen.

Ovido - Quiz & Flashcards