Alla inlägg under juni 2010

Av Nina - 29 juni 2010 13:43

Jag försöker köpa en ny mobil men det verkar inte som att jag ska ha någon. I butiken var det så mycket folk att jag inte orkade stå och vänta på min tur och nu verkar hela nätshoppen vara nedstängd. Det kanske är meningen att jag ska ha kvar min gamla pärla trots att hon blivit farligt trött i bateriet?

Av Nina - 28 juni 2010 22:44

Jag, Anton och Nillan tog bilen (köttomaten) upp till Dalarna för att fira midsommar. Det var en väldigt mysig helg och det var kul att komma bort någonstans. Jag han till och med att ta årets första dopp hemma i Ösjön. Det känns inte helt fel. Låter bilderna tala för resten av inlägget.


Kötttomaten fick en efterlängtad tvätt.  

 

Nillan fick ta sig en tur bland smörblommor och frestande bytesfåglar.


 

Jag firade midsommar (hör och häpna) i klänning.

 

Lilla söta Hannan kom och hälsade på i midsommarfirandet.


Pappa tog fram Grävmaskinen och grävde lite för att jämna ut gräsmattan vid stranden.


  

Anton och jag tog en paus mitt i allt rotgrävande och bökande i jorden för att njuta av sjöutsikten. 

Och när det sedan var dags att åka hem, vem har okuperat bilen om inte...

Barabam! Tissen! För hans eget (och vårat) bästa fick han dock inte följa med hem trots att han är den gossigaste Katt jag känner.       

Av Nina - 20 juni 2010 21:55

Sytt och sytt har jag, hela lördagen och söndagen. Inte många raster har det blivit heller förutom att kasta i sig lite mat och slänga ett öga på tvn. Nu är det i alla fall färdigt och jag får nog erkänna mig ganska stolt över mitt spontansydda lapptäcke ändå. Tänker på den gigantiska lapp-kviltade avbilden av min pappas aågverk som hänger på väggen hema hos mina föräldrar som mina fastrar gjort. Hur har de orkat? och hur har de fått alla delar att hänga ihop utan att det ser snett och vindt ut? Det var jobbigt nog med 5*6 stoora lappar! Jag är imponerad av dem såhär i efterhand. :)


Får väl erkänna att jag hade en heldag i våras när jag gjorde själva lappmöntret som tog knäcken på mig. Sedan lade jag det hela på is. Så egentligen är det väl min nyfunna pysselvän som jag har att tacka för att jag kom igång igen. Vi hade en mysig lördag med syjunta te-provning och sporadiskt bevakning av Viktoria och Daniels bröllop.


  




Så här blev det i alla fall. Vad tycks?


På kvällen var jag också med Anton till hans föräldrar och hälsade på. Antons syrra och lilltösen var där med, det var kul att träffa alla och som vanligt sjukt gott med grillat. Jag måste verkligen lära mig att göra det själv om jag någon gång får en trädgård att grilla i. Summa summarium en trevlig men aldeles för kort helg.

Av Nina - 6 juni 2010 20:18

  

Denna helgen fick jag besök av Petronella. Det var kul att träffa henne och få prata av sig lite om jobbet och böcker och karriärsfunderingar i biblioteksvärlden. Sen han vi ju med en hel del annat också. Vi shoppade på fredagen och jag vet inte hur mycket jag gjorde av med men jag behövde verkligen allt jag köpte så det kanske inte var så slösigt ändå. På kvällen åt vi gott på restaurant Rhodos där ägaren envisades med att kalla oss för flickor.


Lördagen spenderade vi på Axvalla travbarnas Festival på landet vi tittade på djuren och provade ostar och annat spännande som producerades i trakten. Galnast var honungsmakaren som ville att vi skulle smakprova en elva tolv olika sorter av honung med smak. Köpte med mig honung med apelsinsmak hem för att piffa upp smaken i te koppen med. Sen var det Kattutstälning där med och jag blev så sugen på att skaffa en till liten kisse, men jag har ju redan en som faktiskt kurrar i knät på mig nu för ovanlighetens skull. Vi stannade vid kyrkan i Varnhem också bara för att visa var de spelat in delar av Arn. Där var ett brudpar som enligt Nellan bröt mot minst ett tiotal bröllopsregler innan de skulle in i kyrkan.


På kvällen spelade vi Guitar Hero in till sena natten innan vi gick ut en sväng på stan för att ta några glas och dansa lite. Ingen brudgum hittade jag åt Nellan denna gången heller blev lite för kort om tid till det och roligast är ju ändå att dansa. En trevlig helg var det och skönt att tänka på lite annat, annars sitter jag mest hemma och grubblar över hur livet ska utveckla sig. Skönt att det äntligen har blivit sommar också. Nu vill jag bara ut och njuta av värmen tror jag.   



Ovido - Quiz & Flashcards