Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Främmande.

Av Nina - 6 juni 2010 20:18

  

Denna helgen fick jag besök av Petronella. Det var kul att träffa henne och få prata av sig lite om jobbet och böcker och karriärsfunderingar i biblioteksvärlden. Sen han vi ju med en hel del annat också. Vi shoppade på fredagen och jag vet inte hur mycket jag gjorde av med men jag behövde verkligen allt jag köpte så det kanske inte var så slösigt ändå. På kvällen åt vi gott på restaurant Rhodos där ägaren envisades med att kalla oss för flickor.


Lördagen spenderade vi på Axvalla travbarnas Festival på landet vi tittade på djuren och provade ostar och annat spännande som producerades i trakten. Galnast var honungsmakaren som ville att vi skulle smakprova en elva tolv olika sorter av honung med smak. Köpte med mig honung med apelsinsmak hem för att piffa upp smaken i te koppen med. Sen var det Kattutstälning där med och jag blev så sugen på att skaffa en till liten kisse, men jag har ju redan en som faktiskt kurrar i knät på mig nu för ovanlighetens skull. Vi stannade vid kyrkan i Varnhem också bara för att visa var de spelat in delar av Arn. Där var ett brudpar som enligt Nellan bröt mot minst ett tiotal bröllopsregler innan de skulle in i kyrkan.


På kvällen spelade vi Guitar Hero in till sena natten innan vi gick ut en sväng på stan för att ta några glas och dansa lite. Ingen brudgum hittade jag åt Nellan denna gången heller blev lite för kort om tid till det och roligast är ju ändå att dansa. En trevlig helg var det och skönt att tänka på lite annat, annars sitter jag mest hemma och grubblar över hur livet ska utveckla sig. Skönt att det äntligen har blivit sommar också. Nu vill jag bara ut och njuta av värmen tror jag.   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards