Alla inlägg under oktober 2010

Av Nina - 24 oktober 2010 09:30

Jag har drömt mardrömmar om att jag skulle vara med i en teater när jag gick på mellanstadiet. Samma gamla mellanstadiekorridor och samma gamla mellanstadie plågor. Pjäsen handlade om katter som skulle slå sig fria från någon elaking. Alla föräldrarna var där för att titta och vi hade redan börjat men jag kunde inte hitta mina fusklappar där replikerna stod. Då fick jag några böcker av fröken som hon tyckte att jag kunde läsa ur istället. Det skulle stå samma sak sa hon. När jag sedan skulle in på scenen och dra min första replik var personen jag skulle prata med inte där. Så jag vände mig desperat till en som spelade träd och försökte få honom att ta över rollen som saknades, utan resultat. Allt blev bara värre och värre och jag trasslade in mig allt mer i glömda repliker och rena påhitt i skräcken för att faktiskt erkänna att allt gått åt pipan.


Så slutsatsen av det hela jag är grymmt nervös över hur det ska gå att fixa alla bokprat jag lovat hålla nästa vecka på jobbet. Längtar efter att nästa fredag ska komma så att det är gjort!

Av Nina - 10 oktober 2010 16:24

Mamma och pappa var precis förbi en sväng på väg hem från Lettland för att äta fukostfika och berätta om resan. Passade så klart på att be den händige i familjen (pappa) att sätta upp mina tavellister i köket så jag kan skylta lite med mina kokböcker.  

Blev riktigt nöjd med tapeterna i köket fast jag hade väl inte riktigt tänkt mig att de skulle skruva i de stora skruvarna som satt i väggen igen. Jag tänkte inte ens tanken att jag borde dra ur dem själv. Men men. Hoppas bara att jag inte får sota för det när jag flyttar ut sen.  

Blev nöjd med vardagsrummet med fast jag var lite osäker på om det skulle bli plottrigt med möstret jag valde. Men som ni ser på bliden så syns det knappt alls. Vilket är synd för det är ganska fint ändå med slingor och blad här och där. Gör sig mer rättvisa i verkligheten. Synd bara att hantverkarna inte satte upp alla gardinfästen igen. De missade ett på mitten och jag har ingen stång som räcker över hela. :/ Men annars är jag grymt nöjd.  

Av Nina - 4 oktober 2010 22:03

Idag ringde det på min mobil när jag satt på jobbet. Visade sig vara en glad överaskning. De vill börja med att tapetsera om i min lägenhet. När jag klagade vid inflytten på fettfläckarna i köken och sprickorna i tapeten i vardagsrummet lät det visst som att det skulle fixat, kanske före jul. Om jag hade tur. För några veckor sedan bara var jag och valde tapeter så därför blev jag riktigt glad att de kunde göra det så fort. På onsdag morgon kommer de hit och börjar arbeta och de hoppas på att de ska kunna vara klara innan helgen om allt går enligt planerna. Ska bli fint att slippa titta på de där fettfläckarna i köket varje frukost. Vardagsrummet är jag dock mer osäker på. Tyckte bra om tapeten som var sedan innan om det inte varit för sprickorna bara. Är lite osäker på om jag kommer att tycka om tapeten jag valde. Hoppas!


Här är i alla fall bilder på hur det ser ut nu. Hur det blev får ni se sen... spännande!


    

Av Nina - 3 oktober 2010 20:04

Idag har det inte hänt mycket. Fast det har varit ganska skönt ändå. Jag har inte varit utanför dörren till lägenheten idag. Har tillbringat dagen med att fika på kaffe och en äcklig kaka som jag inte kommer att köpa mer. Dens såg godare ut än var den var. Har bläddrat i min inredningstidning. Suttit vid datorn och funderat fram och till baka över vad jag vill ha för soffa och i vilken färg.


Jag har klappat katten och övat till mitt bokprat imorgon. Jag har hostat en hel del, duchat och försökt ta en ny profil bild till facebook a la Carola med hårtorken som vindmaskin. Mycket seriöst.


  


Ringde och bråkade lite med Anton om vad vi firade för årsdag iår. Noll står mot fyra, fy vad han retas men det verkar ligga i den killens natur. Nu håller jag på att laga mat och poppar samtidgt med min tekno-lista på spotify. Börjar dock tröttna lite. Är det någon som har något bra tekno-tips? Mat ska det bli i viket fall och det ska bli gott. Sen blir det nog en övningsomgång till sedan tv eller kanske läsa innan sängen.


Intresseklubben antecknar.

Av Nina - 2 oktober 2010 20:05

Nu ska jag laga till ett nytt reccept på pizza med kantareller och champinjoner tänkte jag. Sen ska jag se om det är något kul på tv. Annars tänker jag bläddra i min inredningstidning jag slagit på stort och köpt. Inrednings aktiveteterna har liksom stannat av. Mystiskt. tyder på att jag har haft massa annat att stå i. Men jag hoppas att jag ska komma igång snart igen.

Ovido - Quiz & Flashcards