Alla inlägg under augusti 2011

Av Nina - 8 augusti 2011 22:12

Lovade ju för ganska länge sedan att jag skulle visa bilder på vår lägenhet, men har alltid tänkt att jag måste fixa det och det...städa först och ja ni vet. Men nu har den första månadens nykära pysslade och plockande falnat och jag inser att jag nog inte kommer att komma så mycket längre. Så här kommer alltså mitt hem. Inte som i de flådiga inredningsmagasinen, men ändå... :)
  Hallen

  
Köket


 
Vardagsrummet

 

Vardagsrummet
 fån annan vinkel


 
Badrummet

   Sovrummet


 Så så bor vi nu och allra mysigast är nog ändå sovrummet och badrummet de känns lugnast och minst belamrade med prylar. Trivs bäst där. Kanske är det någon form av feng shui? Flytten har i alla fall fört med sig något bra, känner nämligen fullkomlig avsmak inför att shoppa fler värdelösa prylar som jag inte får plats med. Ingen mer loppis på ett tag alltså.

Av Nina - 5 augusti 2011 10:06

Förra helgen fick katterna vara hemma i lägenheten och bli ompysslade av Malena och Livia medans jag och Anton bilade iväg på lillsemester. Vi tog en annan väg denna gång och hamnade i Kristinehamn där vi hittade världens indiskaste Restaurant. Alla där (utom vi) var indier. Anton var yr av currylycka medan jag nog hellst krupit under bordet för att kippa efter luft. När ska jag lära mig att indiskt inte är min grej?


Sent om sider komm vi i alla fall hem till Kyna där vi han med både sol, bad och en tur med surfbrädan. På kvällen var vi ute och rodde och sen badade vi i mysiga tunnan. Det var faktiskt väldigt länge sedan jag tunnbadade och surfade sist. Varför? Jag hade verkligen saknat sjön.

Är det inte fint så säg?

  
Roddtur på Ösjön i kvällningen. :)

      Surfingutrustningen redo att nyttjas.


Anton ville ha sightseeing i Borlänge också vilket slutade med den kanske inte fullt så fantasifulla sevärdheten Kupolen. Det måste ju finnas mer spännade saker att se än så? Förslag mottages tacksamt. Vi åkte i alla fall till Mellsta också för att titta på djuren och för att gå längs älven. Mysigt, men jisses vilka hårda backar det var för att komma ner och upp ifrån älven! 

  Anton & jag vilar på en bänk efter att vi tagit oss upp för världens brantaste rullgrusbacke. :S

På söndagen var vi till Simon och Helena i Kolarbo för att fira att brorsan fyllde år och att både Helena och lilla Algot hade namnsdag. Algot fick en namnsdags present, en mjukisbil, expediten i affären tyckte däremot att lego eller pussel kanske kunde passa bra?!?


Algot öppnar paket.

  
Algot och mamma med nya mjukisbilen.

  
Algot spanar in farfar så han inte hittar på något bus.

  

Familjen Persson/Andersson vinkar av från förstukvisten.  

Ovido - Quiz & Flashcards