Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Lillsemester

Av Nina - 5 augusti 2011 10:06

Förra helgen fick katterna vara hemma i lägenheten och bli ompysslade av Malena och Livia medans jag och Anton bilade iväg på lillsemester. Vi tog en annan väg denna gång och hamnade i Kristinehamn där vi hittade världens indiskaste Restaurant. Alla där (utom vi) var indier. Anton var yr av currylycka medan jag nog hellst krupit under bordet för att kippa efter luft. När ska jag lära mig att indiskt inte är min grej?


Sent om sider komm vi i alla fall hem till Kyna där vi han med både sol, bad och en tur med surfbrädan. På kvällen var vi ute och rodde och sen badade vi i mysiga tunnan. Det var faktiskt väldigt länge sedan jag tunnbadade och surfade sist. Varför? Jag hade verkligen saknat sjön.

Är det inte fint så säg?

  
Roddtur på Ösjön i kvällningen. :)

      Surfingutrustningen redo att nyttjas.


Anton ville ha sightseeing i Borlänge också vilket slutade med den kanske inte fullt så fantasifulla sevärdheten Kupolen. Det måste ju finnas mer spännade saker att se än så? Förslag mottages tacksamt. Vi åkte i alla fall till Mellsta också för att titta på djuren och för att gå längs älven. Mysigt, men jisses vilka hårda backar det var för att komma ner och upp ifrån älven! 

  Anton & jag vilar på en bänk efter att vi tagit oss upp för världens brantaste rullgrusbacke. :S

På söndagen var vi till Simon och Helena i Kolarbo för att fira att brorsan fyllde år och att både Helena och lilla Algot hade namnsdag. Algot fick en namnsdags present, en mjukisbil, expediten i affären tyckte däremot att lego eller pussel kanske kunde passa bra?!?


Algot öppnar paket.

  
Algot och mamma med nya mjukisbilen.

  
Algot spanar in farfar så han inte hittar på något bus.

  

Familjen Persson/Andersson vinkar av från förstukvisten.  

 
 
Jen

Jen

5 augusti 2011 11:23

hahhahaa, jaa tänk om expediten och Algot skulle pussla en dag. vad stor han blivit! å du din luring som inte berättade att du var i stan!

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

5 augusti 2011 18:16

Ja eller hur, det var det dummaste! Lego till en halvåring, hon måste ha hört fel. Jo, jag är ju lite hemlig av mig. Fast du fick ju rå om mig ordentligt förra gången ändå. ;)

 
Ingen bild

Mia

6 augusti 2011 15:07

Kristinehamn? Seriously? Det är en stad att undvika. Fast ni hade kunnat hälsa på mig på vischan. ;)

Nina

6 augusti 2011 17:11

Det var väl inget större fel på Kristinehamn? Eller vad har jag missat? Var bara currystället som var läskig i sig. Men jisses viken dialekt alla hade! :)

 
hanna

hanna

7 augusti 2011 23:43

vad mysigt! jag vill oxå bada tunna och ro ute på sjön med dig :)
hälsa mamman och pappan.
<3

http://hannavafan.blogg.se

Nina

8 augusti 2011 07:23

Ja visst är det! Vi får se till att göra det nästa gång jag kommer hem. :) Jag ska hälsa till mor och far med.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards