Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Helgen resulterade i ett lapptäcke.

Av Nina - 20 juni 2010 21:55

Sytt och sytt har jag, hela lördagen och söndagen. Inte många raster har det blivit heller förutom att kasta i sig lite mat och slänga ett öga på tvn. Nu är det i alla fall färdigt och jag får nog erkänna mig ganska stolt över mitt spontansydda lapptäcke ändå. Tänker på den gigantiska lapp-kviltade avbilden av min pappas aågverk som hänger på väggen hema hos mina föräldrar som mina fastrar gjort. Hur har de orkat? och hur har de fått alla delar att hänga ihop utan att det ser snett och vindt ut? Det var jobbigt nog med 5*6 stoora lappar! Jag är imponerad av dem såhär i efterhand. :)


Får väl erkänna att jag hade en heldag i våras när jag gjorde själva lappmöntret som tog knäcken på mig. Sedan lade jag det hela på is. Så egentligen är det väl min nyfunna pysselvän som jag har att tacka för att jag kom igång igen. Vi hade en mysig lördag med syjunta te-provning och sporadiskt bevakning av Viktoria och Daniels bröllop.


  




Så här blev det i alla fall. Vad tycks?


På kvällen var jag också med Anton till hans föräldrar och hälsade på. Antons syrra och lilltösen var där med, det var kul att träffa alla och som vanligt sjukt gott med grillat. Jag måste verkligen lära mig att göra det själv om jag någon gång får en trädgård att grilla i. Summa summarium en trevlig men aldeles för kort helg.

 
 
Marie

Marie

21 juni 2010 06:18

Mycket tjusigt! Något att vara stolt över! :)

http://joelly.se/anteckningar

 
Nina

Nina

21 juni 2010 20:23

Ja det blev ju inte riktigt som jag såd det framför mig när jag började men men... Det blev någon blandning mellan Gryffindor och kolakakor. :P

http://nian.bloggagratis.se

 
hanna

hanna

22 juni 2010 00:20

vad fint! :)

http://hannavafan.blogg.se

 
Nina.

Nina.

22 juni 2010 11:25

Tack! :)

http://nian.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

22 juni 2010 15:33

Vad fint, Nina:)

http://jennyfilipsson.blogg.se

 
Nina

Nina

23 juni 2010 10:20

Tack tack! Skrattade gott åt ditt mejl med Jenny vilka söta bilder och sen helt plötsligt... :)

http://nian.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards