Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Efter en skön helg, kuhlthau-ångest.

Av Nina - 3 augusti 2009 10:41

Har haft en bra helg och inte uträttat så mycket nyttigt på varken lördag eller söndag. Skulle vara att jag var och plockade blåbär då med Antons föräldrar och systerns man. Grillat blev det hemma hos dem. Sen var det dags för (hör och häpna) den andra Harry Potter visningen för min del. Det var mysigt att få se bion i Skövde eftersom jag inte varit där förut. Konstaterade att det såg ut som biosalonger gör mest.

Igår var vi på utflykt till Kinnekulle och en stenmässa som Antons syster var väldigt intresserad av (hon är guldsmed). Stenar i all ära, men jag var mest lyrisk över hantverksbodarna där jag hittade väldigt fina tavlor som jag hade köpt om jag hade haft pengar. Mat på kinnekullevärdshus blev det och sedan tittade vi på en kyrka där de spelat in lite av Arn filmerna. Passade på att tända lite ljus för mormor, morfar, farmor och farfar med. (Något jag måste göra varje gång jag är i en ny kyrka av någon anledning.)

Sedan avslutades kvällen i lugn och ro ute på balkongen med levande ljus. Jag dinglade i min nya hängmattestol läsandes en spännande bok, medans katterna satt under mig och spanade efter nattfjärilar. Men nu är helgen över och det betyder tillbaka till webbdesign och ångest. Jag förstår ärligt talat förstår jag inte vad det är jag förväntas åstadkomma nu i den sista uppgiften. Det är kuhlthaus lag om ångest som har drabbat mig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards