Direktlänk till inlägg 16 januari 2007

trist, tråkigare, tråkigast

Av Nina - 16 januari 2007 14:18


Jaha livet år vidare sakta men säkert. Allt har återgått till det normala med skola och plugg. Sitter här ensam i min lägenhet och filosoferar. Det är tråkigt att vara själv jämt har nog alldrig varit så ensam som här i Borås. Visst jag har oändligt nånga kompisar som jag träffar i skolan och på fester om helgerna, men de är nog för många i stället. finns ingen som man kan prata med ensam eller göra saker med. Det blev tommt igen när mamma och pappa åkte hem efter helgen antar jag. Men man ska väl inte klaga. Det är ju inte varje dag man får chokladpudding till frukost. :) Livet känns på något sätt för tråkigt man gör samma saker dag från dag och vecka till vecka. Måste ha något att se fram emot men just nu har jag ingenting planerat. Det verkar inte som att det blir någon londonresa av för mig och Jenny heller. När den ena kan passar det inte för den andre. *suckar* Glädjen över att vara hemma från Frankrike igen har lixom laggt sig nu. Där var allt som vanligt. Eller ja Maxime var frisk nu och Marjorie hade blivit större och Lucas var lika söt som vanligt. Det var så mycket lättare att passa dem nu än innnan vet inte varför men det var helt ok. Den nya au-pairen i familjen var jätte trevlig också! Vi hadé en del att diskutera och gissa om vi skrattade när vi lekte mamma papppa barn med Marjorie... Tror alldrig att jag har sett en så arg mamma (Marjorie) nån gång, fast det bör ju tilläggas att bebisarna (vi) inte var speciellt lydiga. :P Men visst längtade jag hem en hel del när jag var där. Det var jätte skönt att komma hem igen och Antons välkomnande var ju inte att klaga på. :) Men nu är allt som vanligt igen och jag börjar bli uttråkad. Fattig är jag också har inte råd att göra någonting. Men jag ska inte klaga. Är ju knappast depp eller något. Solen skiner på Borås för en gångs skull. Ska plugga ett tag sen ska jag träffa kompisarna och inventera kårhuset sen ska jag träna ikväll. Street Jazz det ska faktiskt bli roligt har inte tränat sen innan jul. Jag behöver nog ta ut mig lite helt enkelt. Det här blev ett långt inlägg men jag ska sluta nu för jag förstår att folk har bättre saker för sig än att läsa mina melankoliska dagboksinlägg.

Ha det gött mina vänner och alla som jag känner!

Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards