Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Nybliven bilägare.

Av Nina - 27 maj 2010 18:58

Igår blev jag bilägare. :) Jag hittade och köpte en aldeles egen liten röd Renault Clio som nu mer går under namnet kötttomaten. Det var tydligen inte bara lacken som var röd, men jag körde en tur idag och den har redan blivit förlåten för jisses vilken frihet det är att susa runt på vägarna utan att behöva planera sitt liv efter busstidtabellen eller efter andra bilägares liv. Jag gillar den redan skarpt. Imorgon ska jag testa den lite mer ordentligt för då bär det av till Sala där jag ska titta på en lägenhet som jag blivit erbjuden och se om den faller mig på läppen. Med all säkerhet blir det nog en liten rundtur i stan och lite annat att kika på med. Lika bra att spana in potentiella bostadsområden menar jag. Rackarns vad det händer stora saker i mitt annars så fridfulla liv nu. Det är både roligt och tråkigt på samma gång. I ena stunden tänker jag att det är ju nu man kan börja leva livet och i nästa ser jag på allt jag har här och blir blöt i ögat av tanken på att lämna allt det braiga och trygga här. Jag har redan flängt runt så mycket och tänk om det aldrig tar slut på flyttandet? Tänk om det inte löser sig... så småning om. Fy, jag tänker på något gladare. 

I vilket fall så är kär i min nya bil! Kanske kan ta en bild på den imorgon om ni vill se den?

 
 
Marie

Marie

28 maj 2010 07:48

Ja, visa bild! :)

http://joelly.se/anteckningar

 
Ingen bild

Carsan

28 maj 2010 11:02

Lyckliga du Nina! Hur långt är det mellan Sala och Heby? Jag är ledsen för att jag med största sannolikhet inte kommer besöka dig i Skövde något mer men samtidigt glad för att du och köttommaten kommer lite närmare mig=). Visst blir det lite flängade men jag tror att sen när du väl har en fast punkt kommer du vara tacksam för att du fick flänga lite, prova vingarna och vara på lite äventyr. Själv är jag på ett sätt ledsen för att jag fick fast jobb i Tuna nu. Jag hade velat se lite mer av Sverige=)Gud vad spännande och lite otäckt allt kommer bli.

 
Ingen bild

Malin

28 maj 2010 16:53

Ja! Visa, visa, visa! :)

 
Nina

Nina

29 maj 2010 00:04

Bild på köttomaten finns nu på bloggen. Visst är den fin? Carsan det är ungefär 15 km mellan Sala och Heby men frågan är hur långt det är från Sala till Tuna? Om det inte är allt för blodigt så kommer jag nog över med tomaten och våldgästar dig. Det vore trevligt. Snart är det du som har ansvaret för att vara mitten värd. :P

http://nian.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards