Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Semesterpyssel

Av Nina - 8 juli 2013 23:18

Nu har semestern äntligen börjat på riktigt och jag njuter i fulla muggar av fint väder, ledighet och eget hus och trädgård. Idag var vi in till fina stan och ordnade en del ärenden och jag passade på att köpa världens snyggaste tyg på Åhlens. Sen blev det en tur till byggvaruhuset precis här intill för att skaffa en häftpistol, smidigt att inte ens behöva ta bilen.

Eftermiddagen ägnades åt att sprätta, klippa och häfta i solen (medans jag höll ett öga på katterna som även de verkar gilla att ha trädgård). Resultatet av dagens bravarder blev detta:



Nytt tyg till dynorna på våra loppisstolar. Denna stolen blev nog fräckast. Jag har upptäckt att jag VERKLIGEN gillar att fixa till gamla saker! Har tre stolar kvar att ordna med imorgon så än är det inte slut på det roliga i alla fall. När jag är klar håller jag tummarna för besök. Vem vill provsitta "Australien och Indiska oceanen"? Nillan har övervakat hela proceduren och provsuttit "Europa" som i alla fall verkade vara till belåtelse. ;)

   

 
 
Jenny

Jenny

10 juli 2013 08:47

Snyggt! Vad duktig du är!
Kommer och provsitter om några veckor ;)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

10 juli 2013 11:24

Det låter bra det. Vore ju synd om de skulle bli osuttna. Ska bli kul att träffa dig och Hanna igen! :) Kram

 
Ingen bild

Fröken

10 juli 2013 20:55

Du har verkligen talang, Nian! :) Skulle vara så kul att komma och hälsa på, men tror inte jag hinner åka till Borås i sommar. Det är så mycket som ska hinnas med under semestern... Men du ska inte till Dalarna någonting snart? I så fall är det bara att slå en pling! :)

Nina

11 juli 2013 13:14

Ha ha, Tack Moa! Har förstå att att du har mycket att stå i. Hur var Barcelona? Såg ut som du hade det bra på fotona! Världens mysigaste stad att semestra i ändå.
Får se om kanske det blir någon tur uppåt Dalarna under semestern. :)

 
Ingen bild

Fröken

12 juli 2013 09:20

Vad kul att du verkar vara nöjd med din Barcelonaresa trots allt. Det var faktiskt tack vare alla tips från er och vår omgivning om försiktighet som jag tror att vi klarade oss. Vi höll hårt i väskorna och var misstänksamma mot alla. På gott och ont... :P

Nina

12 juli 2013 13:38

Tja det tråkiga hände ju sista dagen så vi han njuta innan det. Parc guell, sagrada famillia var så häftiga, stranden fin och sangrian riktigt läskande. Skönt att höra att ni klarade er och hade det bara fint! :)

 
Ingen bild

Sofia

12 juli 2013 20:04

Vad fint det blev! Jag kommer gärna och provsitter :)

Nina

13 juli 2013 10:41

Ja, det måste du göra! Sen måste vi ordna ny spelkväll på storbordet någon gång med. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards