Alla inlägg under juli 2014

Av Nina - 20 juli 2014 11:16

Igår var en seg dag. Jag sov hela förmiddagen, det var så varmt och jag orkade inte ta tag i någonting. När det blev lite svalare gick jag ut och fick se att en av mina ringblommor slagit ut. Extra roligt att se den eftersom jag frösådde dem i våras. Min första lyckade odling i trädgården! :)

Resten av dagen ägnades mest åt att läsa första delen av spejarens lärling. Helt underbar bok, jag fattar varför många barn (främst killar faktiskt) kommer och frågar efter både del fem och tolv (som är den sista)! Spännande gemytlig fantasy utan att för den sakens skull bli överdriven och tappa trovärdighet. Åh jag vill läsa mer om Will och om livet som lärling till den allvarsamme spejaren Halt nu!

När jag väl tagit mig samman efter avsaknaden av bokens värld ( vad sjutton ska jag läsa här näst som kan bräcka detta?) så fick jag shoppat lite med. Usch vad jag handlar men vi behövde faktiskt en sån här också...
Mycket man "behöver" när man skaffat hus och trädgård!

Av Nina - 19 juli 2014 18:54

Igår bakade jag kakor ur min nya bakbok som jag också fyndade på Tulavippan loppis i Gagnef. Allt i boken ser så gott ut att jag måste provbaka massor i den. Idag blev det kakor med citron och valmofrön. :)
Sen blev det anledning att mysa i hammocken igen med ny läsning också. Det är fint med semester!

Av Nina - 18 juli 2014 11:11

Blev inte mycket gjort igår. Dagarna går verkligen på halvfart. Jag läste ut min bok, lagade mat och grejade lite i trädgården. Sen kom Antons föräldrar och lämnade Morrison som vi ska kattvakta igen. Så testade jag min locktång från gekås och sen var det kväll igen... Har jag blivit semester seg kanske?! ;)

Av Nina - 17 juli 2014 18:14

Jag och Anton har varit uppe i Borlänge hos mamma och pappa ett tag. Dock är det alltid så mycket som ska hinnas med så det blir körigt varje gång. Den här söndagen var det extra roligt att vara hemma för Gunnar från jobbet och hans son hade en spelning vid Ornässtugan där jag firade skolavslutningar när jag var liten. Det var mysigt att få sitta där i gräset och lyssna när de sjöng och spelade gitarr. Mamma, pappa Rebecka och Sebastian var med också. De tyckte Gunnar var rolig som skämtade mellan sångerna. :)

Dagen efter var vi på loppisrunda med Syrran, Seb, mamma och pappa. Blev Tulavippan i Gagnef (bra loppis om nån är sugen) och sen åt vi lunch på en vägkrog innan vi åkte vidare till fler loppisar i Insjön, vi åkte till Gundheds trädgård som mamma ville se och sen blev det kaffe och en tur på Claes Ohlson mest för att. Jag fyndade i alla fall en del fina loppissaker så det var kul!

Sen han jag och Anton ta en tur på kupolen och Norra backa. Jisses vad affärer det vuxit upp kring IKEA! Träffade bästa Hanna en jättesnabbis och spelade lite spel och drack te, sen skyndade jag hem igen och han lagom till kräftskiva med Familjen. Kul att få träffa Helena och Algot som blivit stor sen sist. Bara brorsan som saknades men hoppas de kanske kan komma och hälsa på till hösten!

Av Nina - 11 juli 2014 11:22

Finns inte så mycket att säga om min torsdag. Var mest uttråkad och avis på alla som ska åka eller är utomlands på semestern. Jag borde ju vara glad att jag får vara hemma i mitt hus istället och spara till det!

Fick lite bibblan- abstinens i alla fall så jag cyklade till Sandared och lånade några reseguider. Det var ett väldigt litet bibliotek, till och med jämfört med Flodas, men ganska mysigt. Kul att ha sett det i alla fall!

Av Nina - 10 juli 2014 14:44

Idag tog jag det första doppet för i år. Det var nere vid Viaredssjön och det var rysligt kallt i vattnet men vad gör man inte när det är så sjukt varmt i luften! Var sval sen i säkert en timme efteråt, så då passade jag på att maila till Dan Höjer, en barnboksförfattare som vi vill ska få träffa femmorna i Floda. Gissa om jag blev glad när han svarade nästan direkt och tackade ja!

Sen fick jag bytt till mina nya lakan från gekås. Blev så fint! Är det någon som kan räkna alla får så bjuder jag på glass nästa gång vi ses!? ;)

Resten av dagen tog jag det mest lugnt med glass, kaffe och Avallones Stål som börjar arta sig riktigt bra!

Av Nina - 9 juli 2014 16:09

Igår var jag till tippen och slängde mer skrot och sen åkte jag in till stan för att skaffa ny frisyr. Jag vet att det är fånigt men jag har alltid ångest när jag ska hitta ett ställe att klippa mig på. Jag har inte hittat någon frisör jag trivs med i Borås än fast jag bott här länge nu. Men denna frisörskan kändes som en keeper, så det var ju bra. Äntligen!

Sen blev det lite lästid i hammocken, och en tur till affären för att köpa ägg. Fick ju så klart med mig en del andra onyttigheter med. Som frozen yoghurt. :) Gott! Blev gäst-muffins bakade på kvällen också sen kollade vi fotbollen. Tyskarna bara lekte med Brasiliens lag. Galet!

Av Nina - 7 juli 2014 23:26

Idag har det varit en riktig fixardag. En varm skön morgon med frukost på terassen och mys med katten var en perfekt starten på dagen.

Efter gräsklipparrundan började det regna och åska. Var rejäla knallar och sen hörde vi sirener. Blixten hade slagit ned i ett hus nära fick vi veta sen. Det hade börjat brinna i en madrass och två personer hade fått åka in för rökskador. Verkade inte vara någon fara men otäckt ändå, man tror ju inte att det ska hända.
Dramatik på bygden har det verkligen varit. Igår när jag kom hem fick vi veta att en berusad förare kört ner hela stället med byns brevlådor. Bara strössel kvar av brevlådor och ställning. Som tur var hade några driftiga grannar ordnat med nytt ställ och lådor till alla. Tur att det var på morgonen och ingen var ute. Fattar inte hur man tänker när man kör full så fruktansvärt ego någon kunde ju kommit ivägen!

Resten av dagen har jag ägnat åt att sortera alla skruvar, spikar och muttrar i nya boxen från Gekås. Blev verkligen stor skillnad i verkstaden nu när jag fått bort alla gamla brädor och allt skräp från golvet. Pysslade en stund med att borra i nya skruvar och hänga upp verktygen på väggen med. Nu är det bara en snickarbänk som fattas så är verkstan komplett. Får nog hålla utkik på loppis framöver. :)

Ovido - Quiz & Flashcards