Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Höstbilder.

Av Nina - 2 november 2010 19:10

  

För två veckor sedan var Anton här och vi passade på att bekanta oss lite med Uppsala. Åt gott på en indisk restaurang som jag blivit tipsad om från en kollega i Heby. Hon hade rätt det var jätte gott. Rolig detalj som jag fnissade gott åt medan vi inväntade maten var att de skyltat mycket pedagogiskt lägs väggarna med små skålar med indiska kryddor. Bland dessa hittade vi kryddan "vit papper". Den ska man nog använda med försiktighet. :) Sen vidare ut på stan för att upptäcka biblioteket (viklen härlig småbarnsavdelning!) och domkyrkan så klart. Jag var ett kanska stort fan av pelle svanslös när jag var liten så det var med gamla Maja i domkyrkotornet i tankarna som jag travade runt utanför. Vi fick int gå in för det var en gudstjänst som pågick. Synd, för det hade nog varit pampigt att se.


  

I Uppsala inhandlades en kokbok med thailändk mat. Dessa reccept skulle så klart provas med en gång. Vilket företag att hitta alla konstiga saker som risvinäger och jordnötsolja! Men det blev väldigt gott och mycket, som ni kanske ser(matlådematerial). ;)


  


Förra helgen firade vi Hanna som fyllde år och rövade bort henne för en överaskningsutflykt till Alborgen. Hon hade redan räknat ut att vi skulle dit men jag tror det var upskattat ändå. Här poserar vi i korridoren med alla celler. Dagens bästa lag eller?



  


Här är vi i djungel cellen och aktar oss för krokodilen på golvet. Det var riktigt roligt att få svinga lite i lianen, men sen blev det svårare....


  



Dags att kika ner i pyramiden och ropa anvisningar till lagkamraterna som skulle dra i snören och rulla bollen rätt. Alla stod och hoppade och försökte komma upp från fel håll. Vilken tur att det fanns en stege på min sida. :P


  


Sen var jag ju hemma hos mamma och pappa under helgen och mamma hjälpte mig att leta efter gardiner bland dem vi fått ärva från farmor. Provade många olika när jag kom hem men de röda var nog finast. Synd att det inte fanns blå i samma mönster det hade blivit ännu bättre. Men nu känns det mer ombonat och inte alls lika kalt. Kan ju ha dem över jul så behöver jag inte stressa med att hitta nya. :)

 
 
Ingen bild

Love

2 november 2010 22:51

Mmm... Uppsala är fint. Och jag spottade en gammal faddertröja där! Minsann. De kommer väl till pass ibland. :)

Nina

2 november 2010 23:13

Visst är de sköna och praktiska att ha vid oömmakläder tillfällen! :)

 
hanna

hanna

3 november 2010 16:20

blev så glad att ni gjorde något för mig, för en gångs skull.
det var en jätte kul och trevlig dag!!!
tack så mkt

http://hannavafan.blogg.se

Nina

3 november 2010 20:05

Det var så lite så. Jag hade också hemskt kul. Har ni funderat mer över om jag får något besök på lördag än?

 
Jen

Jen

3 november 2010 20:04

Det var en himla snygg bild på kyrkan och dig! hade helt glömt bort den kommentaren, var bara tvungen att lägga in den i ett inlägg i min blogg:)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

3 november 2010 20:06

Tack! Jo det var nog ungefär där både jag och Hanna totaltappade koncentrationen och vek oss av skratt. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards